bazarnews

کد خبر: ۶۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
سید محمد حسینی گفت: با توجه به کارشکنی اروپایی‌ها پس از خروج امریکا از برجام و فضای تحریمی که امروز داریم، اوضاع آینده سخت‌تر نخواهد شد.

سید محمد حسینی،نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز، درباره تاثیر فعال شدن مکانیسم ماشه در آینده فروش نفت گفت: با توجه به کارشکنی اروپایی ها پس از خروج امریکا از برجام و فضای تحریمی که امروز داریم، اوضاع آینده سخت‌تر نخواهد شد.

وی افزود: ما اوضاع کشور را با توجه به اتفاقات چند ماه اخیر،رو به بهبود می بینیم. زمانی که بازار انرژی دنیا با افزایش قیمت مواجه می شود، برخی ایجاد مقاومت می کنند. لذا ما از این فضا باید نهایت استفاده را کنیم. در حال حاضر با همین نگاه تحریمی کارمان را خوب انجام می دهیم.امیدواریم در آینده با توجه به تجربیاتی که نظام جمهوری اسلامی کسب کرده و هیچگاه این تحریم ها نتوانسته اثر بخشی لازم را داشته باشد، مشکلی برای کشور ایجاد نشود.

وی درباره تاثیر التهابات اخیر و تحریم های جدید بر میزان فروش نفت پیش بینی شده در بودجه 99، با توجه به آنکه رئیس کل بانک مرکزی چندی پیش گفته بود که ما در حال حاضر نفت می فروشیم و پولش را هم می گیریم، گفت : خوشبختانه در بودجه 99 رقم فروش نفت ما رقم بالایی نیست و میزان وابستگی بودجه به نفت نسبت به سال های قبل عدد بزرگی نیست. برای این که بتوانیم این فضا را مدیریت کنیم باید بتوانیم فضای داخلی،چه پتروشیمی ها و چه پالایشگاه ها را بهینه کنیم و در بهینه سازی اینها قدم بسیار بزرگی را برداریم تا بتوانیم با تبدیل نفت خام به فرآورده و صادرات آن، منابع مورد نیازمان را تامین کنیم. این در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.

حسینی در پایان گفت: در حال حاضر عدد قابل توجهی فرآورده صادر می کنیم.  در گذشته سرمایه گذاری بیشتری در پالایشگاه ها و پتروشیمی ها می کردیم ولی متاسفانه در این چند سال این کار را نکردیم. امروز چاره نداریم که در این شرایط سخت به دنبال این کار باشیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: