bazarnews

کد خبر: ۶۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
علی کاردر گفت: شرایط در آینده بعد از فعال سازی مکانیسم ماشه همانند شرایط موجود خواهد بود و هیچ تغییری ایجاد نمی شود.مردم در زندگی جاری خود تغییری احساس نخواهند کرد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: علی کاردر، مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران، در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز درباره فعال شدن مکانیسم ماشه توسط اروپا و احتمال بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران گفت: چیز جدید برای تحریم شدن نداریم. ما تحریم کامل هستیم و این‌ها دلشان را خوش کرده اند و فقط با الفاظ بازی می‌کنند. دیگر می‌خواهند چه کار کنند؟

وی افزود: شرایط در آینده همانند شرایط موجود خواهد بود و هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود. مردم در زندگی جاری خود تغییری احساس نخواهند کرد.
 
*همتی درست می‌گوید
کاردر در واکنش به صحبت‌های همتی که گفته بود ما در حال حاضر نفت می‌فروشیم و پولش را هم می‌گیریم گفت: آقای همتی درست می‌گوید و ما بعد از فعال شدن ماشه هم همین کار را ادامه می‌دهیم. اروپا اصلا جزو بازی نیست و فقط یک شوخی است. اگر اروپا نفت می‌خرید و بعد اعلام می‌کرد ماشه را فعال می‌کند و ما با مشکل فروش نفت به اروپا مواجه می‌شدیم، تاثیر گذار می‌بود، ولی الان اروپا اصلا نفتی از ما نمی‌خرد که بخواهد تحریم کند.
 
*فروش نفت ما به صورت کلاسیک نیست
وی درباره احقاق میزان فروش نفتی که در بودجه سال آینده آمده است گفت: آن تغییرات، تغییرات در اعداد است. این تغییرات در اعداد، به پتانسیل‌های بازاری که ما الان در آن نفت می‌فروشیم بستگی دارد. بازار ما یک بازار کلاسیک نیست و اتفاقاتی هم که برای فروش نفت ما می‌افتد کلاسیک نیست.
 
*افزایش قیمت نفت به نفع ماست
مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران در پایان درباره افزایش قیمت نفت پس از شرایط جنگی بین ایران و امریکا در هفته‌های گذشته گفت: افزایش قیمت نفت در کل به نفع ماست. شرایط التهابی یک زمان التهابات جنگی همراه با هزینه‌های اقتصادی است که خوب نیست، اما اگر التهابات در حد کلامی بوده و هزینه اقتصادی نداشته باشد، فکر نمی‌کنم اشکالی داشته باشد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: