bazarnews

کد خبر: ۶۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
پس از حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در کشورمان،بسیاری از ایرلاین‌های اروپایی با جوسازی در خصوص ناایمن بودن آسمان ایران خواهان لغو کلیه پروازها به مقصد ایران بودند.اما پس از گذشت چند روز بار دیگر ثابت شد آسمان ایران، امن‌ترین و ارزان‌ترین مسیر برای پرواز‌های عبوری در کریدور‌های پروازی شمال جنوب و شرق به غرب است.

بررسی‌های سایت فلایت رادار ۲۴ نشان می‌دهد، اگرچه برخی ایرلاین‌های اروپایی با جوسازی در خصوص ناایمن بودن آسمان ایران، خواهان لغو کلیه پرواز‌ها به مقصد کشورمان شده یا پرواز‌های از مبدأ ایران را نمی‌پذیرند، اما با گذشت چند روز از سانحه هواپیمای اوکراینی، بار دیگر ثابت شد آسمان ایران، امن‌ترین و ارزان‌ترین مسیر برای پرواز‌های عبوری در کریدور‌های پروازی شمال جنوب و شرق به غرب است.

در حال حاضر پرواز‌های عبوری شرکت‌های هواپیمایی بنگلادش و پاکستان (پیا) پرواز‌های خود به غرب آسیا را از مسیر آسمان ایران اعم از مرز‌های آبی و خاکی انجام می‌دهند.

همچنین پرواز‌های شمال شرق اروپا به مقاصد جنوب خلیج فارس با ایرلاین‌های روسی و بلاروس نیز از فضای کشورمان تردد می‌کنند. ضمن اینکه دو ایرلاین اماراتی فلای دوبی و الاتحاد پرواز‌های ابوظبی و دوبی به مسکو و مینسک را که در روز‌های قبل با عبور از آسمان عراق انجام می‌دادند، با تغییر مسیر به فضای کشورمان بازگردانده اند.

 

 

مهر

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: