bazarnews

کد خبر: ۶۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو بیان کرد: به دلیل افزایش تیراژ تولید خودروسازان قیمت‌ها تا آخر ماه شکسته می‌شود، اما شرایط به نحو دیگری رقم خورد. برای پیگیری بیشتر گفت‌و‌گویی مجدد ترتیب دادیم تا دلیل عدم تغییر و کاهش قیمت‌ها مشخص شود.

موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در ابتدا گفت: قیمت خودرو در یک هفته اخیر نوسان زیادی نداشته البته اختلاف کارخانه و بازار به بیشترین حد رسیده است. اگر سیاست کارخانه‌ها به صورتی باشد که عرضه افزایش پیدا کند شرایط بهتر خواهد شد. پیش‌بینی که ما در این زمینه در مورد شکستن قیمت خودروها داشتیم به عرضه کارخانه‌ها بستگی دارد. گفته شد که در ماه آذر تولید خودرو بیشتر شده و در نتیجه باید عرضه بیشتری نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: در هر صورت باید قبول کنیم خودرو در بازار کم است. اختلاف کارخانه و بازار زیاد شده و از طرفی دیگر تقاضای برای خرید وجود ندارد. اگر عرضه به خوبی انجام می‌شد ما شاهد چنین شرایطی در وضعیت قیمت خودروها نبودیم. پیش‌فروش‌ها آنقدر زیاد نیست و در کنار عرضه کم توسط خودروسازان واردات خودرو هم بسته است. در نتیجه افرادی که صاحب خودرو هستند به صورت سلیقه‌ای قیمت می‌گذارند. در این میان بعضی از افراد با قیمت‌ها بازی می‌کنند و بازار را بر هم می‌زنند. به عنوان مثال قیمت بالا برای خودرو می‌گذارند و زمانی که فردی برای خرید تماس می‌گیرد اعلام می‌کنند که خودرو همین الان فروش رفته است!

موتمنی در مورد وضعیت خودروهای وارداتی به ذکر نکاتی پرداخت و گفت: خودروی وارداتی صفر در بازار کم شده و آن‌هایی که کف پارکینگ بودند تَه کشیده است. یک عده که خودروی روز سوار می‌شدند وقتی مدل‌ها بالا می‌رفت خودروها را به نمونه‌ها بهتر تبدیل می‌کردند و جنب‌و‌جوشی در بازار ایجاد می‌شد. اما در حال حاضر افرادی که خودروی وارداتی در اختیار دارند دیگر اقدام به فروش نمی‌کنند چون نمی‌توانند مدل‌های بهتری را خریداری کنند. در نتیجه می‌توان گفت بازار خودرو به خواب رفته است! همه چیز در کل به عرضه و همچنین نوسانات قیمت ارز بازمی‌گردد. اگر این شرایط مناسب باشد تا پایان سال بازار آرامی خواهیم داشت.

در پایان موتمنی به سوالی مبنی بر این که وضعیت قیمت پراید پس از توقف تولید چه خواهد شد؟ به گسترش‌نیوز گفت: پس از توقف تولید پراید و ۴۰۵ در مقطع کوتاهی ممکن است شاهد افزایش قیمت باشیم اما وقتی خودروها از رده خارج می‌شود مردم دیگر سراغ این نوع خودروها نمی‌روند. ما چنین تجربه‌هایی در مورد رنو۵ و پیکان نیز داشتیم.

 

برچسب ها: پراید ، قیمت پراید ، خودرو
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: