bazarnews

کد خبر: ۶۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
رئیس سازمان دامپزشکی گفت: تضمین می‌دهیم که همه شیر‌های تولیدی در کشور از کیفیت، سلامت و بهداشت کامل برخوردار است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تضمین می دهیم که همه شیر های تولیدی در کشور از کیفیت، سلامت و بهداشت کامل برخوردار است و مردم می توانند با ضمانت این سازمان، از این محصول با خیال راحت استفاده کنند.
علیرضا رفیعی پور افزود: همه آزمایش های انجام شده بر روی شیر خام و همچنین محصول نهایی، نشان می دهد میزان سم آفلاتوکسین موجود در شیر بیشتر از حد مجاز نیست و هیچ نگرانی برای مصرف کنندگان در مورد استفاده از شیر وجود ندارد.
وی اضافه کرد: بیش از صد هزار پروانه تأسیس و بهره برداری دامداری و حدود ۸ میلیون رأس دام سنگین در کشور وجود دارد که حدود ۱۰ میلیون لیتر شیر خام تولید می کنند و در طول مسیر تولید تا مصرف، رصد و پایش و آزمایش های لازم در مورد آن ها انجام می شود.
رفیعی پور گفت: حدود ۱۶۰۰ واحد جمع آوری شیر اعم از کارخانجات پاستوریزاسیون و کارخانجات لبنیات با نظارت مستقیم سازمان دامپزشکی در کشور وجود دارد که از فناوری روز دنیا استفاده می کنند و محصولات لبنی ایران به سراسر دنیا صادر می شود و این محصولات در کشور مقصد صادرات مورد تست های مجدد قرار می گیرند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: استاندارد های سازمان ملی استاندارد در مورد شیر بسیار سختگیرانه تر از ضوابط موجود در اتحادیه اروپا و آمریکا است و همه آزمایش های انجام شده بر روی شیر خام و همچنین محصول نهایی نشان می دهد که میزان سم آفلاتوکسین موجود در شیر بیشتر از حد مجاز نیست و هیچ نگرانی برای مصرف کنندگان در مورد استفاده از شیر وجود ندارد.

 

فارس /

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: