bazarnews

کد خبر: ۶۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کمیسیون بورس آمریکا:
کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا SEC مدعی است که تلگرام فروش توکن‌های گرام در سال ۲۰۱۸ را به علت نداشتن پول کافی برای هزینه سرور‌های شرکت انجام داده است.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا SEC مدعی است که تلگرام فروش توکن‌های گرام در سال ۲۰۱۸ را به علت نداشتن پول کافی برای هزینه سرور‌های شرکت انجام داده است.
به گزارش کوین دسک، این ادعا که در آخرین جلسه ارائه اسناد این نهاد در جریان پرونده قضایی آن‌ها علیه تلگرام مطرح شد، برای اولین بار دلیل اصلی این کمیسیون برای گشودن پرونده را برملا می‌کند. طبق این ادعا فروش توکن گرام تنها به عنوان سرپوشی برای جذب سرمایه از صاحبان سهام انجام شده است.
تلگرام در زمان فروش توکن، آن را به عنوان تامین سرمایه لرای نسل بعدی بلاک چین مغرفی کرد. نسلی که بسیار سریع‌تر و انعطاف پذیرتر از نسل‌های پیشین خود عمل خواهد کرد. اسناد منتشر شده در جلسه سه شنبه نشان می‌دهد که پاول دوروف (PAVEL DOROV)، مدیر عامل تلگرام به دنبال پیدا کردن راهی برای تامین سرمایه بوده و تایید می‌کند که چگونه او به ذلیل نیاز به خرید تجهیزات جدید قبل از انجام اقداماتی نامشخص و عموما غیر قابل پیش بینی خود، قصد اجرای فروش سهام را داشته است.
عرضه این توکن در اوایل سال ۲۰۱۸ توانست مبلغ ۱/۷ میلیارد دلار سرمایه جذب کند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا SEC با شکایت از این شرکت در اکتبر سال گذشته مدعی شد که توکن‌های گرام به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده اند و از تلگرام خواست که عرضه بلاک چین (شبکه باز تلگرام) TON را متوقف کند. اولین جلسه این دادگاه در ماه آینده برگزار خواهد شد. بنابر اسناد ارائه شده به دادگاه ناحیه‌ای بخش جنوبی نیویورک، تا مدتی پیش سرمایه مورد نیاز تلگرام توسط خود دوروف تامین می‌شد. در این اسناد آمده است:دوروف در سال ۲۰۱۷ برای خرید سرور‌های مورد نیاز و پرداخت هزینه خدمات این پیام رسان احتیاج به پول داشت.
این کمیسیون در جریان ارائه دادخواست گفت: دوروف ابتدا تصمیم داشت به صورت سنتی سهام شرکت را بفروشد، اما بعد به این نتیجه رسید که این کار می‌تواند بر اعتبار شرکت خدشه وارد کند و از انجام آن منصرف شد. شرکت تلگرام هیچ علاقه‌ای به دریافت حق اشتراک از کاربران یا فروش تبلیغ نداشت و معتقد بود که این کار مانع توسعه پایگاه کاربران شده و باعث عقب ماندن آن‌ها از رقبا خواهد شد.
کمیسیون بورس آمریکا در ادامه به ارائه گزارش پیام‌های رد و بدل شده بین دوروف و الکساندر تاماس Alexander Tamas موسس شرکت Vy Capital و شریک اسبق DST Capital و یکی از سهامداران شبکه اجتماعی روسی که دوروف پایه گذار آن بوده پرداخت.
در تاریخ ۱۴ آگوست ۲۰۱۷ تاماس به دوروف پیشنهاد خرید سهامی به ارزش ۲۵ میلیون را ارائه کرد. نام نهاد یا شخص فروشنده در سند ذکر شده خط خورده است. دوروف چپاسخ داد که حالا زمان مناسبی برای انجام این کار نیست. او در تشریح این تصمیم نوشت: تلگرام در حال حاضر برای خرید سرور‌های بیشتر به سرمایه نیاز دارد. مناین پیشنهاد را بعد از حل شدن مشکلات مالی شرکت بررسی خواهم کرد.
تاماس در پاسخ به او پیشنهاد کرد که به فکر یک برنامه تامین سرمایه باشد. دوروف سپس به تاماس گفت که او تصمیم گرفته سرمایه گذاری‌های خطر پذیر(venture capital) را متوقف کند. مگر اینکه فردی پیشنهاد فوق العاده‌ای به آن‌ها بدهد. دوروف یک پیشنهاد ۵۰۰ میلیون دلاری برای خرید ۱۰ درصد از سهام تلگرام با یک میلیارد دلاری برای ۲۰ درصد از سهام را پیشنهادی فوق العاده می‌داند.
این سند نشان می‌دهد که دوروف در تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۰۱۸ ایمیلی برای یک فرد ناشناس در بانک سرمایه گذاری کردیت سوئیس (Cerdit Suisse) ارسال کرده است که در آن می‌گوید: تلگرام به برنامه تامین سرمایه فکر می‌کند، اما تصمیم گرفته است که به سمت استفاده از ارز‌های دیجیتال برود.
کمیسیون اوراق بهادار آمریکا استدلال می‌کند که خود سرمایه گذاران TON هم گرام را به عنوان اوراق بهادار می‌شناسند و این گرام‌ها را نه برای استفاده در بلاک چین TON و با عنوان اعتبار سنج، بلکه تنها با هدف سرمایه گذاری خریداری کرده اند. به یاد داشته باشید که شبکه تلگرام از پروتکل اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند و اعتبار سنج‌ها با قراردادن دارایی‌های خود در اختیار شبکه، سود دریافت می‌کنند.
این کمیسیون همچنین ادعا می‌کند که تلگرام قبل از عرضه توکن با نهاد‌های قانون گذار تماسی نداشته است و تنها بعد از پی بردن اعضای این کمیسیون نسبت به عرضه این توکن و تماس آن‌ها با تلگرام بود که این شرکت اقدام به درخواست معافیت از طریق آئین نامه دی Regulartion D. قانون اوراق بهادار آمریکا کرده است.
این در حالی است که تلگرام در دادخواست خود بر این موضوع تاکید داشت که توکن‌ها اوراق بهادار نیستند. به گفته این شرکت: خرید گرام‌ها به معنی تضمین سود، درآمد یا منافعی در تلگرام نیست و هیچ شباهتی به سهام‌های ارائه شده در بورس یا هر نوع سهام دیگری ندارد.
باید دید آیا با انتشار این ادعای جدید توسط SEC روند این پرونده چگونه تغییر خواهد کرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: