bazarnews

کد خبر: ۶۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی در نظر دارد یک مالیات بر درآمد بیت درصدی به معاملات رمز ارز تحمیل کند. طبق گزارش خبرگزاری کره تایمز Korea Times در ۲۰ ژانویه این وزارتخانه به دفاتر درآمد خود دستور داده است که مالیات رمز ارز‌ها را بررسی کنند.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی در نظر دارد یک مالیات بر درآمد بیت درصدی به معاملات رمز ارز تحمیل کند. طبق گزارش خبرگزاری کره تایمز Korea Times در ۲۰ ژانویه این وزارتخانه به دفاتر درآمد خود دستور داده است که مالیات رمز ارز‌ها را بررسی کنند. این خبرگزاری به نقل از یک مقام رسمی گفت که این وزارتخانه برنامه خود را نهایی نکرده، اما اظهار داشته است که ممکن است دولت یک مالیات بیست درصدی بر درآمد رمزارز‌ها وضع کند.

این اخبار در پی خبر‌هایی مبنی بر تهیه پیش نویس نظام مالیاتی برای درآمد‌های حاصل از معاملات رمزارز‌ها در کره جنوبی منتشر شده است. برخی گمانه زنی کرده اند که این دولت ممکن است سود بدست آمده از معاملات رمز ارز را به عنوان "سایر درآمدها" طبقه بندی کنمد و آن‌ها را جز سود سرمایه درنظر نگیرد. دسته‌ی سایر درآمد‌ها شامل سود‌های به دست آمده از سخنرانی خرید لاتاری و جوایز است.

مالیات رمز ارز‌ها در کره جنوبی نیازمند یک طرح شفاف است. این امر زمانی بسیار حائز اهمیت شد که صرافی بزرگ رمزارز بیت هامب (Bithumb) در اواخر دسامبر اعلام کرد که درحال بررسی دادرسی اداری سک لایحه‌ی مالیاتی ۶۸/۹ میلیون دلاری است که معتقد است هیچ پایه‌ی قانونی ندارد.
مقررات رمزارز کره جنوبی از زمانی که پارک یانگ چین (Park Yong-Jin) عضو کمیته سیاست ملی از حزب حاکم دموکرات، اولین سیاست مالیاتی را برای رمزارز‌ها در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد. تحولات چشم گیری را تجربه کرده است. در سال ۲۰۱۹ کمیته سیاست ملی انجمن ملی لایحه‌ای را پذیرفت که اجرایی شدن آن صورت قانونی تری به دارایی‌های دیجیتال از طریق بررسی و نظارت دولتی بیشتر می‌بخشد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: