bazarnews

کد خبر: ۶۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
راساس گزارش‌های منتشر شده در تاریخ ۱۷ ژانویه یک نوجوان ۱۸ ساله از شهر مونترال کانادا به چهار فقره جرم در ارتباط با سرقت ۵۰ میلیون دلار در قالب ارز‌های دیجیتال، از طریق روش تعویض سیم کارت، متهم شده است.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: براساس گزارش‌های منتشر شده در تاریخ ۱۷ ژانویه یک نوجوان ۱۸ ساله از شهر مونترال کانادا به چهار فقره جرم در ارتباط با سرقت ۵۰ میلیون دلار در قالب ارز‌های دیجیتال، از طریق روش تعویض سیم کارت، متهم شده است. به گفته‌ی مقامات کانادایی، این نفوذگر که سامی بشاکی Samy Bensaci نام دارد.


میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال را از شهروندان آمریکایی و کانادایی به سرقت برده است. هوگو فورنیر Hugo Fournier نماینده‌ی پلیس استان کبک اظهار داشت که بشاکی مسئول سرقت ۵۰ میلیون دلار از شهروندان آمریکایی و ۳۰۰ هزار دلار از شهروندان کانادایی، در بهار سال ۲۰۱۸ میلادی بوده است.


در میان قربانیان اعلام شده دون و الکس تپ اسکات (Don and Alex Tapscott) کارآفرینان مشهور رمز ارزی اهل کانادا و مؤلفان کتاب "انقلاب زنجیره‌ی بلوکی: فناوری پشت بیت کوین چگونه پول، تجارت و جهان را تغییر می‌دهد" نیز وجود دارند.
طبق گزارش‌ها بشاکی در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی در ویکتوریا، مرکز استان بریتیش کلمبیا بازداشت شد. ماه بعد، وی با پرداخت وثیقه‌ی ۱۵۳ هزار دلاری آزاد، اما دسترسی به او به هر وسیله‌ی برخط از جمله کنسول‌های بازی، و همچنین مالکیت یا تبادل هرگونه ارز دیجیتال ممنوع اعلام شد.


همانطور که پیش از این گزارش شد، یک حمله‌ی تعویض سیم کارت زمانی اتفاق می‌افتد که نفوذگر‌ها می‌توانند شرکت‌های مخابراتی را برای انتقال شماره‌ی تلفن قربانی به سیم کارت مهاجم فریب دهند. از طریق این روش، مهاجمان می‌توانند بیشتر ساز وکار‌های احراز هویت و بازیابی گذرواژه را که به شماره‌های تلفن متکی هستند، دور بزنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: