bazarnews

کد خبر: ۶۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
برنامه ریزی لازم با وجود تحریم‌ها پیش‌بینی شده تا خللی در پرداخت حقوق‌های ماهانه، یارانه و کمک هزینه معیشتی پیش نیاید.  بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک معیشتی هر ماه به افراد مستعد پرداخت می‌شود.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: محمدباقر نوبخت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یک هزار و 800 میلیارد تومان برای جبران خسارت زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان ناشی از سیلاب تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: از این میزان هزار و 100 میلیارد تومان وام با کارمزد پایین و 700 میلیارد تومان وام بلاعوض برای بهسازی و ساخت منازل روستاییان خسارت دیده از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

معاون رئیس جمهور گفت: میزان خسارت برآورد شده ناشی از سیلاب در کشور 38هزار میلیارد تومان بوده که تاکنون 20 هزار میلیارد تومان تخصیص یافته و پرداخت شده است.

وی افزود: پرداخت‌های مورد نیاز در بخش جاری کشور انجام شده و در بخش عمرانی هم 44 هزار و 200 میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در 9 ماهه امسال در کشور پرداخت شده است.

نوبخت بیان کرد: تا پایان سال آینده هزار و 300 کیلومتر راه آهن را در کشور تامین بودجه میکنیم و تحویل می‌دهیم که راه آهن چابهاربه زاهدان یکی از این طرح‌هاست. در حوزه سد و دیگر طرح‌های عمرانی نیز برنامه‌های بسیاری را مشخص کرده‌ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: برنامه ریزی لازم با وجود تحریم‌ها پیش‌بینی شده تا خللی در پرداخت حقوق‌های ماهانه، یارانه و کمک هزینه معیشتی پیش نیاید. بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان کمک معیشتی هر ماه به افراد مستعد پرداخت می‌شود.

نوبخت افزود: بیستم هر ماه 3 هزار و  500 میلیارد تومان یارانه و قبل از 30 هر ماه 18 هزار میلیارد تومان حقوق واریز می‌شود.

وی بیان کرد: دشمنان با ایجاد تحریم‌های ظالمانه انتظار داشتند ما از پرداخت حقوق کارمندان خود بازبمانیم اما حتی یک روز معوقه واریز حقوق نداشته‌ایم.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: تورم ماهانه از 3.2 دهم درصد به هشت دهم درصد تقلیل پیدا کرده، تورم نقطه‌ای از 27 درصد به 26 درصد و تورم سالانه از 40 درصد به 38 درصد کاهش پیدا کرده است. 24 هزار و 250 واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان ساخته و تعمیر می‌شود.

نوبخت ادامه داد: سالجاری در مقایسه با پارسال 41 درصد رشد پرداختی به کارمندان دولت را داشته ایم و آخرین اقدام در حوزه رتبه بندی فرهنگیان بود.

در پایان این نشست تفاهم نامه‌ای برای ساخت 14 هزار و 100 واحد روستایی، 21 واحد شهری، ترمیم هشت هزار واحد شهری و روستایی، احداث و ترمیم پنج هزار واحد دامی و تهیه لوازم معیشتی 11 هزار واحد مسکونی تا پایان سال 99 با همکاری دولت، بنیاد مسکن انقلاب و استانداری سیستان و بلوچستان امضا شد.

برچسب ها: نوبخت ، اقتصاد ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: