bazarnews

کد خبر: ۶۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
رنو (RNLSY)، هوندا (HMC) و گروه خودروسازی پژو (PUGOY) از جمله شرکت‌های بین المللی و بزرگی هستند که کارخانه‌های تولیدی در ووهان چین دارند، شهری که مرکز شیوع ویروس کرونایی است که تا الان گریبان گیر هزاران نفر شده است.

گروه بین الملل بازارنیوز: ووهان این شهر 11 میلیون نفری، پس از افزایش ترس از شیوع ویروس و بسته شدن فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن در روز پنجشنبه، در حال تعطیل شدن جزئی است.


شهر های اطراف، هوانگانگ و اژو هم تحت تاثیر قرار گرفته اند. تمام سیستم حمل و نقل عمومی در سطح شهر به حالت تعلیق در آمده و برخی از بزرگراه های اصلی شهر بسته شده اند.


براساس اعلام LMC Automotive، تعداد خودروهای فروخته شده در چین(بزرگترین بازار وسایل نقلیه جهان)در سال ۲۰۱۹ ، ۲.۳ میلیون نفر کاهش یافته، مقامات چینی گفته اند که فروش امسال هم دوباره مستعد سقوط است.


در سال 2018، رنو 16459 کدجار و 31،299 کولئوس را در ووهان برای تأمین نیازهای بازار چین تولید کرد. رنو سال گذشته نزدیک به 180 هزار دستگاه خودرو(حدود 5 درصد از فروش جهانی)را در چین فروخت.


 کمپانی SUV ها(خودرو های شاسی بلند) پرچمدار خود(مدل های Kadjar و Koleos 2) را در کارخانه های ووهان تولید می کند.


ارزش سهام رنو روز پنجشنبه با 5٪ کاهش بسته شد، سهام این شرکت از ابتدا سال تا کنون، پیرامون حواشی رئیس سابق، کارلوس غوسن، روی هم رفته 12 درصد کاهش یافته است.


بنابر خبر وب سایت رنو، کارخانه ووهان دارای ۲,۰۰۰ نیروی کار و ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰,۰۰۰ دستگاه خودرو است.
گروه خودروسازی PSA برند های پژو و سیتروئن خود را در چین به فروش می رساند، سال گذشته این شرکت حدود ۱۱۷,۰۰۰ دستگاه خودرو در این کشور فروخته که نسبت به سال قبل 55 درصد کاهش داشته است.


سخنگوی این شرکت از اظهار نظر در مورد میزان عملکرد خود در ووهان اجتناب کرد، اما گفت که این شرکت "توصیه های مقامات چینی را اعمال می کند."


با توجه به فرا رسیدن ایام سال نو در چین، فعلا ممکن است شرکت ها برای مدتی اثر تعطیلی به علت ویروس را حس نکنند، رنو گفت در هر حال کارخانه آنها برای تعطیلات سال نو بسته شده، که تا 4 فوریه ادامه دارد.


همچنین سرمایه گذاری مشترک شرکت هوندا در ووهان، حدود 11٪ از درآمد کل این گروه در ماه مارس 2019 را سهم داشته و بیشترین درآمد اتومبیل آسیایی را به خود اختصاص داده است.


طبق اعلامیه مطبوعاتی ، این شرکت در آوریل سومین کارخانه اش را در ووهان افتتاح کرده. هوندا از اظهار نظر خودداری کرد.


ارزش سهام برند های Louis Vuitton و Fendi از روز دوشنبه ، Gucci و Balenciaga همگی با ضریب ۶٪ با کاهش ارزش روبرو بودند، در حالی که Richemont ، سازنده ساعت، ۷٪ نزول داشتند.


سهام شرکت های لوکس، که معمولاً از افزایش هزینه های خرید ایام سال نو چینی بهره مند می شدند، این هفته نیز تحت تاثیر قرار گرفتند.


دیوید پروتا، رئیس پرداخت های بین المللی شرکت Planet Payment انگلیس، گفت: این شرکت ها خود را برای کاهش احتمالی فروش محیا می کنند، محدودیت های مسافرتی اعمال شده می تواند "تأثیر قابل توجهی" داشته باشد چراکه خرده فروشان کالاهای لوکس معمولاً انتظار خرید و فروش ویژه ای در این ایام دارند."


به گفته مک کینزی(مشاور مدیریت مالی و فروش)، در سال 2018، مصرف کنندگان چینی در داخل و خارج از کشور، 770 میلیارد یوان(115 میلیارد دلار)معادل یک سوم هزینه جهانی، برای اقلام لوکس هزینه کردند. این شرکت پیش بینی کرده مصرف کنندگان چینی 40٪ از هزینه های جهان برای خرید کالاهای لوکس را تا سال 2025 به خود اختصاص دهند.

برچسب ها: ووهان ، ویروس کرونا ، رنو
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: