bazarnews

کد خبر: ۶۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
سازمان امور مالیاتی، مرداد ماه ۹۸ جامعه پزشکان را به ثبت نام جهت دریافت کارتخوان فرا خواند. براساس گزارشی که مسئولین سازمان امور مالیاتی دادند، ۶۵ درصد از پزشکان برای دریافت کارتخوان ثبت نام نکردند و جریمه شدند. در آخرین خبر‌ها در خصوص مهلت ثبت نام پزشکان، آخرین مهلت جهت دریافت کارتخوان، ۳۰ بهمن سال جاری تعیین شده است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: مالیات رکن اصلی در آمد دولت هاست، در کشورهای پیشرفته، عمده بودجه کشور، از طریق مالیات تامین می شود. بسیاری از کشورهای دارای منابع طبیعی و نفتی، به واسطه علم به پایان منابع در یک دوره زمانی، رو به اصلاح ساختار اداره کشور و سیاست گذاری اقتصادی کرده اند.

 

6 هزار میلیارد تومان، سهم پزشکان از فرار مالیاتی

با این وجود در ایران اقشار مختلفی _برای مثال، پزشکان_ از روش های مختلفی جهت عدم پرداخت مالیات استفاده می کنند. یکی از این راه ها، عدم نصب کارتخوان در مطب و یا ملزم کردن بیمار برای پرداخت نقدی حق ویزیت است. 

شقاقی شهری، اقتصاد دان و استاد دانشگاه خوارزمی پیش از این در نشستی به میزبانی بازارنیوز گفته بود: به آنچه که در بحث مالیات پزشکان می‌بینید فرار مالیاتی می‌گویند. برای این فرار‌های مالیاتی هم عدد‌های مختلف گفتند، تا ۶ هزار میلیارد تومان. اگر شنیده باشید برای پزشکان کارت خوان نمی‌گذارند، چون وقتی کارتخوان بگذارند، درآمد شفاف می‌شود و باید مالیات بدهند.

 

تهدید به مهاجرت، ابزاری برای ندادن مالیات

گفتنی است بر اساس مشاهدات برخی کاربران فضای مجازی، عده ای از پزشکان با تهدید به مهاجرت، خواهان عدم پرداخت مالیات هستند.

 

فراخوان سازمان امور مالیاتی

سازمان امور مالیاتی، مرداد ماه 98 جامعه پزشکان را به ثبت نام جهت دریافت کارتخوان فرا خواند. براساس گزارشی که مسئولین سازمان امور مالیاتی دادند، 65 درصد از پزشکان برای دریافت کارتخوان ثبت نام نکردند و جریمه شدند. در آخرین خبرها در خصوص مهلت ثبت نام پزشکان، آخرین مهلت جهت دریافت کارتخوان، 30 بهمن سال جاری تعیین شده است.

 

ملزم کردن پزشکان به استفاده از کارتخوان به منظور شفاف‌سازی، جهت سیاست گذاری اقتصادی میتواند بسیار موثر باشد. این در حالیست که مالیات از اقشار کم در آمد جامعه،پیش از واریز حقوق، کسر می شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: