bazarnews

کد خبر: ۶۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
معاون اقتصادی رئیس جمهور، مطرح کرد؛
معاون اقتصادی رئیس جمهور با حضور در جشنواره حاتم، ضمن اشاره به لزوم توجه به امنیت شغلی نیروی کار، گفت: روزی باید احساس پیروزی کنیم که نیروی متخصص به جای رفتن از ایران احساس کند که ایران جای کافی برای رشد دارد.

گروه کار و تعاون بازارنیوز: محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور با حضور در جشنواره حاتم (حمایت از تولید ملی) به ایراد سخنرانی پرداخت. بخشی از اظهارات وی، به قرار زیر می باشد:

 

*باید از نگاه همگرایانه در حمایت از تولید شاکر باشیم. زمانی کارگر را در مقابل سرمایه‌دار و مستاجر را در مقابل صاحبخانه تحریک می‌کردند.

* رشد از تعاون و همگرایی برمی‌خیزد. رقابت خوب است اما نزاع و تنازع خوب نیست.

*ما برای عدالت اجتماعی نیاز به رشد تولید داریم. اگر بخواهیم امنیت شغلی ایجاد کنیم، باید صندوق های سرمایه گذاری مان رشد کنند، باید همگرایی را بیشتر کنیم.

*جواب ما به تحریم حداکثری باید همبستگی حداکثری در صحنه تولید باشد. برای عبور از این مرحله باید همبستگی داشته باشیم. باید نقشه دشمن را بشناسیم و بازی او را به هم بزنیم. 

* هدف تحریم گر، بالا بردن هزینه ریسک در سرمایه گذاری است. ما باید ریسک را در داخل اقتصاد ایران بالا بیاوریم و امنیت اقتصادی را بالا ببریم.

*در اقتصاد زمانی ریسک پایین می آید که پیش بینی پذیری و آرامش بالا برود. فهم این معنا که باطل السحر تحریم پایین آوردن ریسک و افزایش سرمایه پذیری در اقتصاد است، بسیار مهم است.

*مولفه های تولید، نیروی کار، سرمایه، فناوری، مدیریت و بازار است. نیروی کار باید احساس امنیت شغلی کند. روزی باید احساس پیروزی کنیم که نیروی متخصص به جای رفتن از ایران احساس کند که ایران جای کافی برای رشد دارد.

*فضای حقوقی و قضایی برای سرمایه گذاری باید فراهم باشد. تغییر قوانین باعث پر نوسان شدن فضای حقوقی می‌شود که سرمایه گذاری را دچار مشکل می‌کند.
*از توفیقات اتاق بازرگانی این بود که توانست برای تصحیح قوانین بهبود کسب و کار به مجلس کمک کند.

*در بازه بلند مدت می‌بینیم که سود بانکی و تورم بالا نگه داشته شده که بیشتر به مشکلات بانکی برمیگردد.
*اخیرا برای حل مشکل جدی سرمایه در گردش توسط طرح گام بانک مرکزی مطرح شده که طرح خوبی است اما برای بلند مدت نیست.

*ما نیاز داریم جمع جوان صاحب فکر و ابتکار در این حوزه تربیت کنیم.

*بدنه اصلی مدیریت اقتصادی کشور نیاز به حمایت اجتماعی دارد. مدیر ناکارآمد را کنار بگذارید.

*همانقدر که تضعیف نیروهای مسلح ضربه به قوت ملی است، ضربه به وزارت خارجه، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی هم ضربه به قوت ملی است.

*هر تاجر ایران باید خودش را سفیر جمهوری اسلامی ایران بداند. یکی در را می‌بندند ما باید دو در باز کنیم.

*در دو سال گذشته عوامل سیاسی باعث شد اقتصاد ما دچار تلاطم شود.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: