bazarnews

کد خبر: ۶۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش ۳۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده ۸ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خورده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی افزود: با توجه به ازدیاد تقاضا برای خرید مرغ قیمت نسبت به ابتدای هفته ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش یافته است.

حجت با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی کماکان ز ثبات نسبی در بازار برخوردار است بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو ذرت در انبار‌های استانی ۱ هزار و ۶۰۰ تومان و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۵۰ تومان بوده که با احتساب کرایه‌های حمل و نقل به مرغداران عرضه می‌شود که نسبت به قیمت مصوب تفاوت چندانی ندارد.

او متوسط قیمت هر قطعه جوجه یک روزه را ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: بر اساس نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار قیمت هر قطعه جوجه یک روزه ۲ زهار تومان بالا‌تر است که این امر حداقل ۱ هزار تومان به هزینه تولید می‌افزاید.

حجت ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های تبدیل مرغ زنده به مرغ گرم و قابل مصرف در کنار نوسان نهاده‌های تولید انتظار می‌رود که قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ گرم ۱۴ هزار تومان اعلام شود که این نرخ رضایت تولید کننده و مصرف کننده را در بر دارد.

برچسب ها: مرغ ، قیمت مرغ ، گوشت مرغ
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: