bazarnews

کد خبر: ۶۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
پیامدهای لغو تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات شکر؛
در پی دستور لغو تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات شکر، صبح شنبه دوزادهم بهمن، بازار بورس با شوک مواجه شد و نماد معاملاتی «غگل» در رتبه سومین نماد پر بیننده روز قرار گرفت.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: چند روز پیش مدیر کل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت در نامه‌ای دستور لغو تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات شکر را صادر کرد.

در پی این مسئله، صبح شنبه دوزادهم بهمن، بازار بورس با شوک مواجه شد و نماد معاملاتی «غگل» که در دقایق اولیه بازار، ارزش معاملاتی آن به بیش از 300 میلیارد ریال رسید، در رتبه سومین نماد پر بیننده روز قرار گرفت. گفته می شود این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های محصولات متنوع از ذرت، گلوکز و نشاسته فعالیت می کند. تصویر زیر از وبگاه «شرکت مدیریت فناوری بورس تهران» تهیه شده است.

سهام شرکت های قند و شکر، صف خرید شدند

همچنین در این بین، نماد معاملاتی «قهکمت» که متعلق به شرکت قند هکمتانه است، با صفی 7 میلیونی مواجه شد و به نظر می رسد هیچ گونه فروشنده ای  برای فروش این سهام با ارزش، اقدام نمی کند. بر اساس اظهارات کارشناسان، وضعیت تکنیکال این سهام نشان دهنده رشد فزاینده این سهام در روزهای آتی است.

نماد معاملاتی «قصفها» متعلق به شرکت قند اصفهان نیز در همان دقایق اولیه در بالاترین میزان سوددهی خود، با صف مواجه شد و کمتر از 200 هزار سهم فروش رفت. این سهام در سه ماه گذشته با رشدی فوق العاده، بیش از 100 درصد سود را نصیب سرمایه داران خود کرده بود.

نماد معاملاتی «قلرست» نیز وضعیت مشابهی به «قصفها» داشت و با صفی 2 میلیونی، معاملات آن به حداقل رسید. در نماد معاملاتی «قزوین»، «قنیشا» و «قمرو» نیز، صفوفی با حجم های مختلف در حال شکل گیری است.

به نظر می رسد گروه قند و شکر در روز های اولیه این هفته، با رشدی مقطعی مواجه شوند. بازارنیوز پیش بینی می کند بزودی این رشد متوقف، و نقدینگی به سمت دیگر سهم ها از گروه ها و صنعت های مختلف، هدایت خواهد شد.

برچسب ها: قند ، شکر ، بورس ، سهام ، رشد بورس ، ارز 4200
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: