bazarnews

کد خبر: ۶۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
یک شهروند آمریکایی به توزیع هروئین و متامفتامین در ازای دریاغت بیت کوین متهم شده است.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز:  طبق یک اطلاعیه مطبوعاتی که توسط دفتر دادستانی منطقه شرقی نیویورک در ۳ ژانویه منتشر شده است .
جوآنا دی البا (joana De Alba) مواد مخدر غیرقانونی را در یک بازار وب تاریک Dark web تحت عنوان وال استریت مارکت (wall street market) بین ژوئن ۲۰۱۸ تا مه ۲۰۱۹ تبلیغ و فروخته است در این اطلاعیه ی رسمی آمده است ؛ متهم جوآنا دی البا یک شهروند آمریکایی است که در عصر امروز در دادگاه فدرال بروکلین با کیفر خواستی مبنی بر توطئه ی وی برای توزیع هروئین و متامفتامین از طریق وب تاریک احضار خواهد شد .
برای اطمینان از ناشناس ماندن ،دی البا از مشتریان خواسته بود تا از طریق پیام های رمز نگاری شده با وی تماس بگیرند و بیت کوین پرداخت کنند . در بخشی ازتحقیقات ، یک مامور مخفی سی گرم هروئین و ده گرم متامفتامین از دی البا خرید و با بیت کوین هزینه ی این مواد مخدر را پرداخت کرد .چندی بعد ، مامور بسته ای را که توسط کلاهبردار حمل شده بود و حاوی هروئین و متامفتامین بود دریافت کرد . در صورت اثبات اتهامات دی البا ، وی به پنج سال حبس و حداکثر مجازات تا ۱۰۰سال زندان محکوم خواهد شد .
مجرمان در حقیقت به طور فعال از وب تاریک برای ناشناس ماندن استفاده می کنند که اجرای قانون را با چالش های مهمی رو به رو کرده است .همچنین کاربران می توانند با استفاده از رمز ارزها به سطح بالاتری از ناشناس بودن نیز برسند . در گزارشی از شرکت
(Rand corporatin) رمز ارز های بیت کوین لایت کوین و مونرو به عنوان پراستفاده ترین رمز ارزها در وب تاریک معرفی شدند. با این حال ،تحلیل معاملات بیت کوین می تواند به آژانس های اجرای قانون در یافتن مجرمان سایبری کمک کند . در اواسط اکتبر ،مقامات ایالات متحده یکی از بزرگترین بازار های استثمار جنسی کودکان را متوقف کردند . برای شناسایی مجرمان ، مامورین می توانند از ابزارهای توسعه یافته توسط شرکت تحلیلی chainalysis استفاده کنند که به ردیابی کیف پول های بیت کوین کمک می کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: