bazarnews

کد خبر: ۶۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
طبق مطالعه‌ی جدید، حجم جریان‌های رمزارز در بازار‌های وب تاریک برای اولین بار در طول چهار سال اخیر دو برابر شده است.

گروه بازاردیجیتال بازارنیوز: طبق مطالعه‌ی جدید، حجم جریان‌های رمزارز در بازار‌های وب تاریک برای اولین بار در طول چهار سال اخیر دو برابر شده است. در بخشی از گزارش جرایم رمزارز سال ۲۰۲۰ میلادی که در ۲۸ ژانویه منتشر شد، Chainalysis متوجه شد که بازار‌های وب تاریک به طور چشمگیری سهم خود را از کل درآمد معاملات رمزارز در سال ۲۰۱۹ میلادی افزایش داده اند و از ۰.۰۴ درصد در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۰.۰۸ درصد رسانده اند.
بر اساس این مطالعه، کل فروش بازار رمزارز در سال ۲۰۱۹ میلادی ۷۰ درصد رشد کرده و بیش از ۷۹۰ میلیون دلار رمزارز را در سال ۲۰۱۸ میلادی به خود اختصاص داده است. Chainalysis بیان می‌کند که این اولین بار است که فروش این بازار از ۶۰۰ میلیون دلار فراتر رفته است.

Chainalysis معتقد است که علی رغم اینکه سهم کل پرداخت‌های رمز ارز در وب تاریک همچنان کم است، اما رشد اخیر حجم پرداخت‌ها نشان دهنده‌ی مقاومت بازار‌های وب تاریک در برابر افزایش نظارت قانونی از جانب تنظیم کنندگان جهانی است. به گفته این شرکت تعداد کل بازار‌های وب تاریک فعال با وجود تشدید قوانین، ثابت مانده است. این مطالعه به طور خاص نشان داد که با بسته شدن برخی بازارها، برخی دیگر هنوز می‌توانند این شکاف را پر کنند و تقاضای مشتری را برآورده کنند. با اینکه هشت بازار فعال در سال ۲۰۱۸ میلادی در سال ۲۰۱۹ میلادی تعطیل شد، اما هشت بازار جدید در همان سال افتتاح شد و تعداد کل بازار‌های فعال جهان ۴۹ عدد باقی ماند. به گفته‌ی Chainalysis، افزایش سهم رمزارز‌هایی که وارد بازار‌های وب تاریک می‌شوند ناشی از پیاده سازی فناوری‌های جدید است که روند کار را غیر متمرکز‌تر می‌کند. برخی از بازار‌های وب تاریک به منظور جلوگیری تعطیل شدن توسط تنظیم کنندگان، در حال تطبیق با زیر ساخت‌های جدید هستند که یک ساختار کاملا غیر متمرکز دارد و شبیه مرورگر وب Tor یا شبیه خود زنجیره‌ی بلوکی است.

Chainalysis بیان کرد که انتظار دارد بازار‌های وب تاریک بیشتری را مشاهده کند که رمزارز‌های متمرکز بر حریم خصوصی مانند مونرو را نیز می‌پذیرند. این شرکت در ماه ژانویه‌ی سال ۲۰۱۹ میلادی متوجه شد که ارزش بیت کوین ارسال شده به بازار‌های وب تاریک در سال ۲۰۱۸ میلادی تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: