bazarnews

کد خبر: ۶۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
بازارنیوز رصد می‌کند؛
ویروس کرونا که شیوع آن از شهر ووهان چین آغاز شد، تا کنون قریب به ۱۵ هزار نفر را مبتلا کرده و تعداد جان باختگان این ویروس از ۳۰۰ نفر تجاوز کرده است و آثار زیان باری به اقتصاد چین وارد کرده است.

گروه بین الملل بازارنیوز: بانک مرکزی چین چند روز پیش با انتشار بیانیه ای از تزریق 156 میلیارد یورو همزمان با بازگشایی بازارهای مالی چین پس از پایان تعطیلات سال نو، خبر داد. این مسئله قرار است به علت آثار منفی ویروس کرونا بر جو اقتصادی کشور چین و با هدف ایجاد تعادل اقتصادی به مرحله اجرایی برسد.

 

افت 9.1 درصدی بازار سهام چین

گفتنی است امروز با بازگشایی بازارهای مالی داخل چین برای اولین بار از روز 23 ژانویه، شاخص بورس سی‌اس‌آی300 شاهد افت 9.1درصدی بود. شاخص بورس سنگ آهن چین نیز امروز شاهد افت 8درصدی بود، در حالی که شاخص بورس مس، نفت خام و روغن پالم این کشور نیز به‌میزان حداکثر مجاز خود افت داشتند. میزان سوددهی اوراق قرضه ده‌ساله دولت چین شاهد بیشترین افت از سال 2014 تاکنون بود. ارزش یوان چین نیز با بیش از یک درصد کاهش به 7 یوان در برابر هر دلار رسید.

 

وقتی چراغ های یک شهر صنعتی خاموش می شوند

ویروس کرونا که شیوع آن از شهر ووهان چین آغاز شد، تا کنون قریب به 15 هزار نفر را مبتلا کرده و تعداد جان باختگان این ویروس از 300 نفر تجاوز کرده است. قابل ذکر است که ووهان یک قطب تولید، به خصوص برای اتومبیل هاست. نیسان، هوندا و جنرال موتورز در آنجا شرکت های زیادی دارند. بلومبرگ به ووهان از لحاظ تولید، رتبه ۱۳ از ۲ هزار شهر چین را اختصاص داده است.


بیشتر بخوانید: آثار منفی ویروس کرونا بر اقتصاد چین/ سینما‌ها تعطیل، گردشگری رو به افول


 

پیش بینی نا امید کننده اندیشکده چینی

ویروس کرونا و آثار منفی آن بر اقتصاد چین سبب شده است که یک اندیشکده خصوصی (موسسه تحقیقاتی اِورگراند) پیش بینی کند نرخ رشد داخلی این کشور از شش درصد به چهار درصد برسد. این مسئله دور از انتظار نیست. تعطیلی تمامی 11 هزار سینمای چین، رکود بازار در ایام تعطیلات سال نو و محبوس شدن مردم در خانه های خود، این پیش بینی را به واقعیت نزدیک می کند. گفتنی است این میزان پایین ترین رشد فصلی از زمان آغاز انتشار این ارقام در چین در سال ۱۹۹۲ خواهد بود.

اقتصاد چین، بزرگ‌ترین قربانی کرونا/ دیدگاه توئیتری‌ها چیست؟

 

دیدگاه توئیتری ها چیست؟

در این باره بسیاری از کاربران توئیتر با اشاره به این موضوع، دیدگاه ها و نظرات خود را در قالب توئیت، بیان کردند.

صادق الحسینی از شروع نا امید کننده بازار سهام چین خبر داد و در ادامه ضمن اشاره به خروج پول از سهام گفت: بازار سهام چین 420 میلیارد دلار در یک روز از دست داد.

اقتصاد چین، بزرگ‌ترین قربانی کرونا/ دیدگاه توئیتری‌ها چیست؟

 

علیرضا صلواتی نیز در مقایسه ای بین سارس و کرونا، این میزان رکود را طی 3 دهه گذشته بی سابقه خواند.

اقتصاد چین، بزرگ‌ترین قربانی کرونا/ دیدگاه توئیتری‌ها چیست؟

 

حمیدرضا پرهیزگاری نیز با انتشار توئیتی از انتفاع آمریکا از حوادث رخ داده در چین گفت. وی ابزار همیشگی آمریکا را ترور معرفی کرد.

اقتصاد چین، بزرگ‌ترین قربانی کرونا/ دیدگاه توئیتری‌ها چیست؟

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: