bazarnews

کد خبر: ۶۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
هم‌زمان با ادامه شیوع ویروس کرونا و در حالی که دولت‌ها در سراسر جهان در تلاش برای بازگرداندن دسته‌جمعی شهروندانش از چین هستند، ممکن است مسافران با نگرانی قدم به هواپیما‌ها بگذارند.

واکسنی برای ویروس کرونا - که از راه تنفس انتقال می‌یابد - در دسترس نیست؛ اما پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد مسافرانی که در هواپیما روی صندلی کنار پنجره می‌نشینند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های واگیر قرار می‌گیرند.

در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ بر روی «رفتار، جابه‌جایی و سرایت بیماری‌هایی که در حین پرواز‌های بین‌قاره‌ای از راه ذرات مایع دهان منتقل می‌شوند» صورت گرفت، یک گروه پژوهشی به سرپرستی دانشگاه ایموری آتلانتا، به این نکته پی‌برد که مسافرانی که در صندلی‌های کنار پنجره می‌نشینند بسیار کمتر با دیگر مسافران روبه‌رو می‌شوند

حتی با در نظر گرفتن این واقعیت که مسافران در طول یک سفر هوایی در یک جا ثابت نبوده و ممکن است در کابین هواپیما‌ها حرکت کنند، باز هم این یافته صدق می‌کند.

مسافرانی که کنار پنجره می‌نشینند، کمتر احتمال دارد که از صندلی خود بلند شوند. این پژوهش نشان داد که تنها ۴۳ درصد این مسافران از جای خود بلند می‌شوند، در حالی که در مسافران صندلی‌های کنار راهرو ۸۰ درصد احتمال برخاستن از جای خود را دارند. این بدان معناست که مسافران کنار پنجره کمتر احتمال دارد که با افراد ناقل ویروس روبه‌رو شوند.

 

جام نیوز

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: