bazarnews

کد خبر: ۶۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
نخست‌وزیر سوریه و مشاور معاون اول رئیس جمهور ایران در دیداری در دمشق، راه‌های همکاری اقتصادی بین دو کشور را بررسی کردند.

«حسن دانایی فر»، مشاور معاون اول رئیس جمهور و دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران با عراق و سوریه، امروز (پنجشنبه) در رأس هیأتی با مقامات سوریه در دمشق دیدار و در مورد راه‌های توسعه اقتصادی بین دو کشور گفت‌وگو و رایزنی کرد.

دانایی‌فر در این سفر با «عماد الخمیس»، نخست‌وزیر سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. بنا به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دو طرف در این دیدار، راه‌های تقویت همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین سوریه و ایران باهدف مقابله با چالش‌ها و تحریم‌هایی را بررسی کردند که مردم دو کشور با آن مواجهه هستند.

مقامات ایرانی و سوری همچنین در مورد ساز و کار کاهش موانع در برابر اجرای توافقات امضا شده بین تهران و دمشق و امضای توافق‌های جدید و توسعه همکاری در حوزه‌‌های سرمایه‌گذاری، تجارت خارجی، صنعت، زیرساخت‌‌ها، مسکن، حمل و نقل و استانداردهای لازم برای تبادل کالا گفت‌وگو کردند.

نخست‌وزیر سوریه در این دیدار گفت که روابط اقتصادی بین این کشور و ایران گام‌های ثابتی در راستای گسترش این روابط، همکاری عمیق و کامل برمی‌دارد تا رهنمودها سران دو کشور به اجرا درآید.

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران با عراق و سوریه نیز به نوبه خود در این دیدار بر تداوم حمایت ایران از سوریه در جنگ علیه تروریسم و مقابله با چالش‌های ی که این جنگ بر این کشور تحمیل کرده، تأکید کرد و گفت که مرحله آتی در روابط دو کشور نیازمند گسترش همکاری در همه زمینه‌های اقتصادی است.

 

فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: