bazarnews

کد خبر: ۶۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
پروژه پالایشگاه بیدبلند در سال 1379 تعریف و به مرحله مناقصه رسید و پنج شرکت کاستین انگلستان با 10 درصد، دراگوس اسپانیا 30 درصد، سازه 30 درصد و جهان پارس 30 درصد شروع به کار کردند و کاستین انگلیس نیز به‌عنوان لیدر انتخاب شد. پیشنهاد وزارت نفت در آن زمان، رعایت 47 درصد ساخت داخل بود. این پالایشگاه طی 15 سال از زمان تعریف به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی و مالی 18 درصد پیشرفت داشته و سال 94 از سوی وزارت نفت تصمیم گرفته شد که صنایع بالادست و پایین‌دست تحت یک مدیریت واحد باشند.

بر همین اساس، اواخر سال 95 بزرگترین سندیکا بانکی کشور بین بانک های تجارت، ملت، پارسیان و صنعت و معدن با عاملیت بانک سپه برای اجرای پروژه ملی پالایش گاز بید بلند به امضا رسید.
طرح بید بلند گازهای خروجی از چاه‌های نفت که می‌سوخت و محیط زیست را آلوده می کرد را به چندین محصول استراتژیک صادراتی تبدیل می‌کند و از آغاز اجرای آن نزدیک به 18 هزار نفر در مناطق کمتر برخوردار خوزستان شغل ایجاد شد و علاوه بر مسئل اقتصادی ابعاد فرهنگی و اجتماعی این منطقه را دچار تغییرات مثبت کرده که به طور حتم بیدبلند را می‌توان از جمله مصادیق اقتصاد مقاومتی در کشور عنوان کرد.
بیدبلند که حاصل بزرگترین سندیکا نظام بانکی کشور است، پس از 10 سال چالش و مشکلات عدیده و تجربه ناموفق، با تامین مالی 800 میلیون دلاری از سوی بانک سپه و 350 میلیون دلار توسط بانک های تجارت، ملت، پارسیان و صنعت و معدن، سرمایه مورد نیاز طرح پالایش گاز بیدبلند تامین و در اسفند ماه سال جاری با حضوری رییس جمهوری و مسئولان و مدیران افتتاح خواهد شد.

ایبنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: