bazarnews

کد خبر: ۶۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نفوذگران پنج شرکت حقوقی مستقر در ایالات متحده را به خطر انداخته و خواستار دو باج در قالب ارز‌های دیجیتال بیت کوین BTC به ارزش بیش از ۹۳۳ هزار دلار از هر شرکت شده‌اند

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نفوذگران پنج شرکت حقوقی مستقر در ایالات متحده را به خطر انداخته و خواستار دو باج در قالب ارز‌های دیجیتال بیت کوین BTC به ارزش بیش از ۹۳۳ هزار دلار از هر شرکت شده‌اند: یکی برای بازگرداندن دسترسی به داده ها، دیگری برای حذف نسخه‌ی موجود در دست آن‌ها به جای فروش. به گفته شرکت امنیت سایبری امسی سافت Emsisoft این گروه از نفوذگران که Maze نام دارد، در حال انتشار بخشی از داده‌های سرقت شده از شرکت‌های مذکور را آغاز کرده است.

طبق گزارش‌ها، این گروه ابتدا از شرکت‌های هک شده بر روی وب سایت خود نام برده و در صورت عدم پرداخت باج، بخش کوچکی از داده‌های دزدیده شده را به عنوان اثبات و به مرور زمان بخش‌های حساس آنرا منتشر می‌کند.
از سوی دیگر وقتی شرکتی باج را پرداخت کند، نفوذگران نام آن شرکت را از وب سایت خود حذف می‌کنند.

به گفته برت کالو Brett Callow تحلیل گر تهدید از شرکت امسی سافت، این گروه از نفوذگران همچنین داده‌هایی را در انجمن‌های نفوذ روسیه منتشر کرده و اعلام کرده اند که: از این اطلاعات به هر طریقی که می‌خواهید، استفاده کنید! کالو همچنین اظهار داشت، بسیار بعید است که یک شرکت جنایی واقعا آن چه را که ممکن است بتواند از آن در آینده استفاده کند، حذف نماید.

کالو توضیح داد که گروه نفوذگران Maze سرقت داده‌ها علاوه بر رمزنگاری آن‌ها را از اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز کرده و هم اکنون نیز با انتشار اطلاعات، قربانیان را تهدید می‌کنند. به گفته کالو این گروه داده‌ها را از مؤسسه‌های حقوقی، شرکت‌های حسابداری، آزمایشگاه‌های پزشکی و شرکت‌های بیمه به سرقت برده و منتشر کرده اند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: