bazarnews

کد خبر: ۶۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
«احمد محمدی» امروز (شنبه) در آیین امضای قرارداد توسعه میدان‌های پارسی و پرنج ادامه داد: میدان پارسی از میدان‌هایی است که از اوایل دهه ۷۰ به بعد، طرح تزریق گاز در آن اجرا شدو امیدواریم توسعه این میدان که نیازمند بهره‌مندی از فناوری‌های ازدیاد برداشت است، به افزایش تولید از میدان کمک کند.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: احمد محمدی ذخیره نفت درجای پارسی و پرنج را حدود ۱۲ میلیارد بشکه نفت عنوان کرد و افزود: تولید میدان پارسی در زمانی به حدود ۴۵۰ هزار بشکه می‌رسید، اما امروز در مجموع از این دو میدان حدود ۵۲ هزار بشکه نفت برداشت می‌شود که با اجرای قرارداد توسعه، این رقم باید به ۸۵ هزار بشکه برسد.

محمدی با بیان اینکه بر مبنای قرارداد توسعه پارسی و پرنج، حجم تزریق گاز به این دو میدان باید به ترتیب به ۲۸۰ میلیون فوت مکعب و ۲۴ میلیون فوت‌مکعب در روز برسد، تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این قرارداد، ضریب بازیافت نهایی تولید نفت میدان‌های پارسی و پرنج افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: پیشنهاد این مدل قراردادی در سال ۹۵ مصوبه هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران را دریافت و پس از آن نفت‌خیز اجازه یافت مذاکرات قراردادی ۴ میدان شامل ۹ مخزن را با این مدل پیگیری کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: