bazarnews

کد خبر: ۶۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۱
سازمان مدارس غیر دولتی اعلام‌کرد: دریافت هرگونه هزینه برای برگزاری کلاس‌های جبرانی تعطیلات آلودگی هوا در مدارس غیردولتی ممنوع است.

سازمان مدارس غیردولتی اعلام‌کرده است که دریافت هرگونه هزینه برای برگزاری کلاس‌های جبرانی در مدارس غیر دولتی ممنوع است.

این کلاس‌ها به دلیل تعطیلی مدارس در اثر آلودگی هوا و برای جبران عقب‌ماندگی درسی در مدارس غیردولتی برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان و خانواده‌ها می‌توانند در صورت مشاهده تخلف به واحد مشارکت‌های مردمی در ادارات آموزش و پرورش محل تحصیل مراجعه یا  از طریق تماس به شماره تلفن  4317  نسبت به ثبت شکایات خود اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، پیش از این  محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش  درباره برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای جبران ساعات آموزشی مدارس به دلیل تعطیلی‌‌های اخیر، گفت: یک ساعت به هر روز مدارس افزوده خواهد شد، یا اینکه از ظرفیت روزهای پنج‌شنبه برای جبران این تعطیلی‌ها استفاده می‌شود.

وی مطرح‌کرده بود: وزارت آموزش‌وپرورش دارای آیین‌نامه اجرایی مدارس است که در این آیین‌نامه اختیاراتی به شورای هر مدرسه متشکل از مدیر، نماینده دبیران و نماینده اولیا و مربیان داده شده است و در این شورا تصمیم‌گیری می‌شود.این اختیار به همه مدارس داده شده است که به استناد آیین‌نامه اجرایی مدارس، ساعاتی را که به خاطر تعطیلی‌های مختلف دانش‌آموزان نتوانستند در کلاس درس حاضر شوند، از طریق افزایش یک ساعت آموزشی به طول ساعات روز یا استفاده از پنجشنبه‌ها، این کلاس‌ها جبران شود و معاونان آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه و مدیران استانی بر اجرای این موضوع حتماً نظارت خواهند کرد.

پیش از این برخی مدارس دولتی شهر تهران به ویژه در دوره ابتدایی برای جبران زمان از دست‌رفته دانش‌آموزان به دلیل تعطیلات دو هفته‌ای آلودگی هوا، کلاس‌های جبرانی را آغاز کرده بودند.

این مدارس به خانواده‌ها اعلام کرده بودند "کلاس‌های جبرانی به‌منظور جبران ساعات آموزشی از پنجشنبه 19 دی‌ماه برگزار خواهد شد".

تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: