bazarnews

کد خبر: ۶۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
موضوعی که اهمیت دریافت غیر قانونی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را دو چندان می‌کند، دسترسی به افرادی است که این مبالغ هنگفت را به امثال مش قربانعلی می‌دهند. متاسفانه در فضای رسانه ای، کمتر به این عده پرداخته می‌شود.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: موضوع ارز 4 هزار و 200 تومانی مسئله ای است که در بازه ای از زمان، بسیاری از افراد را به فکر سوء استفاده انداخت. یکی از این افراد، قربانعلی فرخزاد است که با نام «مش قربانعلی» نیز شناخته می شود. گفته می شود وی قریب به نیم میلیارد دلار دولتی را از دولت دریافت کرده و به جای واردات مواد اولیه، اقدام به عرضه آن در بازار آزاد کرده است.

شقاقی شهری در نشستی که در بازارنیوز داشت، با اشاره به این موضوع گفت: آقای دادستان قبلی تهران گفته بود دو نفر ۱۵۰ میلیون دلار ارز برای کاغذ گرفته بودند که از کشور گریختند. این یعنی چه؟  

وی افزود: یک «مش قربانعلی» در اقتصاد ایران ظهور میکند که این مش قربانعلی ظرف دو سال مختلف در دهه ۹۰،  ۵۰۰ میلیون ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته است که  همه این مبلغ را در بازار به قیمت آزاد فروخته است. این آقا را گرفتند. در دادگاه  خودش را به نادانی سقراطی زده و  به قاضی گفته  من کی ام؟ اینجا کجاست؟  دادگاه کیه؟ من خر دولت دولت بودم.

شهری در پایان تاکید کرد: ۵۰۰ میلیون دلار! اندازه این عدد وحشتناک است. ۵۰۰ میلیون دلار را با توجه  به تفاوت ۴۲۰۰ با ۱۲ هزار تومان ضرب کنید، فرض کنید تفاوتش هم ۷ یا ۸ هزار تومان باشد، رقمی تقریبا معادل ۳۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود. اگر من شقاقی بخواهم زیادتر از اندازه‌ام حرف بزنم در کشوری که صد هزار تومان آدم می‌کشند. با این ۳۵۰۰ میلیارد تومان، کارهای زیادی می کنند.

شایان ذکر است، موضوعی که اهمیت این مسئله را دو چندان می کند، دسترسی به افرادی است که این مبالغ هنگفت را به امثال مش قربانعلی می دهند. متاسفانه در فضای رسانه ای، کمتر به این عده پرداخته می شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: