bazarnews

کد خبر: ۶۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
بازارنیوز بررسی می‌کند؛
وضعیت بازار سرمایه کماکان آرام و سودده به نظر می‌آید. باید دید در آستانه سال نو، شاخص چه میزان رشد را به عنوان عیدی تقدیم سهامداران خود می‌کند.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: به نظر می رسد بازار سرمایه حرکتی رو به جلو برای رسیدن به شاخص 500 هزار را آغاز کرده است. روز دوشنبه 21 بهمن، به واسطه عرضه اولیه ای که انجام شد، بسیاری از افراد حقیقی برای دستیابی به آن، بسیار از سهام خود را به فروش گذاشتند و هیجان منفی ایجاد شده، سبب ریزش شاخص بورس شد. اما استفاده از تکنیک «در منفی ها، شکار کنید» به سهامداران این نوید را می داد که چهارشنبه، همه چیز بر می گردد.

 

نفت، طلای سیاه!

معمولا در زمستان به واسط فروش خوب میعانات گازی، سهام پتروشیمی با رشد قابل توجهی مواجه می شود. امروز که بازار، منفی های روز دوشنبه را جبران کرد، به شاخص 460 نزدیک شد و سهامی از گروه پتروشیمی صف خرید شدند. شاراک با 16 میلیون حجم صف خرید، نمونه ای بارز برای اثبات این مدعاست.

 

پیشتازی گروه بانکی

در گروه بانکی نیز نمادهای معاملاتی «وبملت» و «وپاسار» در بازه +3.5 تا +5 در حال نوسان اند. رشد 3 هزار 700 واحدی شاخص هم وزن و ارزش معاملات که بیش از 20 هزار میلیارد است، نشان دهنده پویایی این بازار در روزهای منتهی به اسفند ماه است.

 

مورد عجیب یک سهام/ صد در صد رشد در چند هفته!

شایان ذکر است که گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی که با نماد معاملاتی «سمگا» شناخته می شود نیز با رشدی 10 درصدی، به ناحیه ارزش 12 هزار ریالی خود رسید. این در حالیست که این نماد مدتی پیش در کانال 6 هزار ریالی، در حال نوسان بود و بسیاری از نوسان گیران و سهامداران حقیقی را خسته کرده بود.

 

وضعیت پیش رو گروه خودرویی

رضا آریاراد کارشناس اقتصادی نیز دیروز با اشاره به ریزش سهام گروه خودرو گفت: «به نظر می‌رسد با وجود خبرهای مثبت در زمینه رونق تولید، افزایش میزان تیراژ خودرو، مدیریت کاهش بهای تمام شده، افزایش میزان داخلی سازی و همچنین اخبار مربوط به تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه، شاهد رشد معقول و منطقی در سهام شرکت های خودروسازی باشیم.»

وضعیت بازار سرمایه کماکان آرام و سودده به نظر می آید. باید دید در آستانه سال نو، شاخص چه میزان رشد را به عنوان عیدی تقدیم سهامداران خود می کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: