bazarnews

کد خبر: ۶۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
محمد اشتیه گفت: از اقدام سازمان ملل متحد جهت اعلام اسامی شرکت‌های اسرائیلی و بین‌المللی که در شهرک‌های غیرقانونی یهودی‌نشین در کرانه باختری اشغالی فعالیت می‌کنند استقبال می‌کنیم.

محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین اعلام کرد: انتشار اسامی شرکت‌هایی که از شهرک‌سازی در کرانه باختری حمایت و یا سرمایه‌گذاری می‌کنند، گامی برای مقابله با اقدامات غیرقانونی آن‌هاست.

نخست‌وزیر فلسطین در ادامه اظهار داشت: از این شرکت‌ها به دلیل نقض حقوق بشر، در محاکم نهادهای بین‌المللی و دستگاه قضایی کشورهای‌ متبوع‌شان شکایت خواهیم کرد.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارشی اسامی شرکت‌های اسرائیلی و بین‌المللی را که در شهرک‌های غیرقانونی یهودی‌نشین در کرانه باختری اشغالی فعالیت می‌کنند، اعلام کرد.

نام شرکت‌های آمریکایی «ایربی‌.ان‌.بی»، «اکسپدیا»، «موتورولا سولوشنز»، «مشاور سفر»، «جنرال میلز» و «گروه پرایسلاین» در این لیست دیده می‌شود.

چهار شرکت هلندی «بوکینگ دات کام»، «کاردان ان وی»، «آلتیس» و «تاهال گروپ اینترنشنال» نیز از دیگر بخشی از لیست مذکور هستند. شرکت‌های «جی‌سی‌بی»، «اوپودو» و «گرینکوت» انگلیس، «اگس ریل»، «اگس» و «آلستوم» فرانسه نیز از جمله اسامی مندرج در این لیست به شمار می‌روند.

نام شرکت «ئی‌دریمز ادیگدو» لوکزامبورگ و «ایندوراما ونچرس» تایلند نیز در این لیست آمده است. براساس این گزارش ۹۴ شرکت اسرائیلی نیز در شهرک‌های غیرقانونی یهودی‌نشین فعالیت دارند./ ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: