bazarnews

کد خبر: ۶۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
نوبخت در شبکه استانی باران مطرح کرد؛
نوبخت به ارائه آخرین گزارش از وضعیت بارش برف در گیلان پرداخت و اظهار کرد: در وهله نخست موظف بودیم خسارات وارده در بخش های راه و برق و آب را سریعا جبران کنیم.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: محمدباقر نوبخت امشب در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، با بیان اینکه از یک میلون و ۴۶۷ هزار مشترک برق در گیلان ۲۵۰ هزار مشترک دچار خاموشی شدند، تصریح کرد: قطع برق به خاطر پارگی سیم ها و کابل هایی بود که برق را از نیروگاه به مشترکین می رساند.

معاون رئیس جمهور رساندن برق به مردم را منوط به رفع خسارت وارد شده به تجهیزات و ملزومات شرکت برق منطقه ای و شرکت توزیع برق استان دانست و افزود: قطعی آب استان نیز ناشی از قطعی برق بود، زیرا گیلان مشکل آب ندارد و برای پمپاژ آب به داخل مخازن و توزیع آن نیازمند برق هستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به شرکت توانیر جهت رفع خسارت گیلان به دنبال بارش برف خبر داد و خاطرنشان کرد: از نظر منابع مشکل نداریم و هر کجا نیاز باشد اعتبار را تامین خواهیم کرد.

وی با اشاره به پرداخت تن خواه ۳۰ میلیارد تومانی به گیلان، یادآور شد: در کنار همه این اعتبارات نیازمند نوسازی شبکه های برق هستیم، زیرا ۳۰ سال از عمر شبکه های ما به ویژه در روستاها می گذرد و اکنون نیازمند نوسازی است.

نوبخت با بیان اینکه طی سه روز گذشته از ظرفیت نیروی انسانی متخصص وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو در استان های همجوار استفاده کردیم، گفت: تلاش ما این بود کلیه مسیرها هرچه سریع تر بازگشایی شود و مردم از آب و برق استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دولت با وجود محدودیت های اعتباری برای جبران خسارت مردم کوتاهی نمی کند، افزود: طی ۱۱ ماه گذشته از ابتدای سال تاکنون ۱۸ هزار میلیارد تومان برای سیل هزینه کرده ایم لذا نهایت صرفه جویی در سایر بخش ها صورت گرفته تا مشکلات مردم حل شود و مردم نگران پرداخت اعتبارات و خسارات نباشند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به بازدید هوایی خود از سرتاسر استان، خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد مدیریت بحران استان بنیاد مسکن را موظف به برآورد خسارت وارده به مردم کردیم.

نوبخت سازمان برنامه و بودجه را تنها دستگاهی دانست که ارزیابی مدیریت را بر عهده دارد و اظهار کرد: برف ۹۸ اولین برف سنگین گیلان گیلان نیست و برف سال های ۴۲، ۴۸، ۵۰، ۸۳، ۸۶ و ۹۲ در خاطرات مانده است، اما همه این برف ها عمدتا منطقه ای بود. این در حالی است که برف ۹۸ به وسعت ۱۴ هزارکیلومترمربع بارید و از شدت بیشتری برخوردار بود لذا در شرایط برف شدید و گسترده نیازمند تقویت ماشین آلات راهداری هستیم.

وی برف ۹۸ را ۲۷ برابر استاندارد دانست و یادآور شد: برف امسال غیرمترقبه و سنگین بود، زیرا تجهیزات راهداری ما در شرایط عادی مناسب و جوابگو است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برف سنگین ۱۴ پست برق استان را از مدار خارج کرد، گفت: استان خوزستان نیز به دنبال پدیده ریزگرد دچار قطعی گسترده می شد که تمهیدات لازم اندیشیده شد و اکنون استان گیلان نیازمند تمهیدات است.

نوبخت از کمک ۳۵۰ میلیارد تومانی به جمعیت هلال احمر خبر داد و اضافه کرد: تنها ۵۰ میلیارد تومان ویژه نوسازی قطعات بالگردها بوده است تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کلیه راه های اصلی و فرعی استان باز است و راه های روستایی تا فردا کاملا رفع انسداد می شود، تصریح کرد: در حال حاضر برق ۳۰۰۰ مشترک قطع است که تا صبح برقرار خواهد شد.

برچسب ها: نوبخت ، گیلان ، برف
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: