bazarnews

کد خبر: ۶۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
یک مرد اهل ایالت اوهایو از سوی کمسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به جرم کلاهبرداری از ۱۵۰ سرمایه گذار در یک طرح معاملاتی ارز‌های دیجیتال شده است.

گروه بازاردیجیتال بازارنیوز: یک مرد اهل ایالت اوهایو از سوی کمسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به جرم کلاهبرداری از ۱۵۰ سرمایه گذار در یک طرح معاملاتی ارز‌های دیجیتال شده است.
بر اساس دادخواست این بود که در تاریخ ۱۱ فوریه به دادگاه فدرال نیویورک ارائه شد مایکل دبلیو آکرمن
(MichaelW Ackerman) به جمع آوری حداقل ۳۳ میلیون دلار با نقض مقررات ضدکلاهبرداری قوانین اوراق بهادار فدرال متهم شده است.
طبق گزارش ها، طرح کلاهبردارانه‌ی آکرمن با همراهی دو شریک بنیانگذار ناشناس دیگر که با آن‌ها باشگاه مبادلاتی Q۳ Q۳ Trading Club را در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ تأسیس کرده بود، اداره می‌شد. پس از آن، طرح سرمایه گذاری Q۳ILP و یک نهاد وابسته با نام Q۳ Holdings نیز، هر دو در تابستان سال ۲۰۱۸ راه اندازی شدند.

از ژوئیه‌ی سال ۲۰۱۷، آکرمن و همدستانش از طریق فیس بوک به دنبال سرمایه گذارانی برای باشگاه مبادلاتی خود بوده و از طریق یک گروه خصوصی بر روی این شبکه‌ی اجتماعی، پزشکان را هدف قرار داده بودند. طبق گزارش ها، کلاهبرداران ادعا می‌کردند که یک استراتژی تجاری الگوریتمی توسط آکرمن طراحی و اجرا شده که می‌تواند سود فوق العاده‌ای به همراه داشته باشد.

آکرمن به سرمایه گذاران وعده داده بود که ۵۰ درصد از مبلغ سپرده را به عنوان سود به آن‌ها بازگرداند. علاوه بر این گزارش شده که از مارس ۲۰۱۸ تا دسامبر ۲۰۱۹، آکرمن از ۷٫۵ میلیون دلار بودجه سرمایه گذاران برای خرید و نوسازی یک خانه، خرید جواهرات گران قیمت، چند اتومبیل و حقوق و دستمزد خدمات امنیت شخصی استفاده کرده است گفته می‌شود که آکرمن و شرکای و تنها بخشی از سرمایه‌های سرمایه گذاران را به ارز دیجیتال تبدیل کرده اند که آن‌ها نیز در یک بستر معاملاتی رمزارزی برون مرزی در جزایر ویرجین انگلیسی نگهداری و ذخیره می‌شوند.
برای این جرایم ادعا شده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به دنبال یک حکم بازداشت دائمی برای آکرمن، تبعید و مجازات مدنی است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: