bazarnews

کد خبر: ۶۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
رئیس اتاق تهران مطرح کرد؛
مسعود خوانساری امروز در یازدهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از اخذ تصمیمات دیرهنگام دولت در بسیاری از موارد، گفت: نمونه این ورود دیرهنگام دولت در مورد ترخیص خودرو‌های مانده در گمرکات است.

گروه بازرگانی بازارنیوز: مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران امروز در یازدهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: روند ترخیص خودرو‌های وارداتی با مصوبه جدید هیأت دولت آغاز شده، اما در بسیاری از موارد از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر اقلام متأسفانه هنوز رسوب کالا در گمرکات وجود دارد.

وی افزود: محصولات آرایشی و بهداشتی بیشتر از ۱۰ ماه است که در گمرکات مانده و علیرغم پیگیری‌ها همچنان مشکلات باقی مانده است.

خوانساری افزود: کالا‌های بسیاری در گمرکات به سرنوشت این اقلام دچار شده است.

وی اظهار داشت: به خاطر کمبود بودجه دولت فشار‌های زیادی را به تأمین اجتماعی و مالیات بنگاه‌های اقتصادی وارد می‌کند که این موارد تأثیر منفی در محیط کسب و کار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: اگر امروز فرصت جذب سرمایه‌گذاران خارجی وجود ندارد، باید فضای کسب را برای سرمایه‌گذاران داخلی فراهم و مناسب کنیم.

خوانساری همچنین در مورد هزینه آلودگی هوا اظهار داشت: این هزینه بالغ بر ۸ میلیارد دلار در روز برآورد شده است و کشور‌های چین، آمریکا و هند بیشترین زیان را می‌بینند.

وی افزود: در چین بالغ بر ۱.۸ میلیون نفر در سال و در هند یک میلیون نفر و در کل دنیا ۴.۵ میلیون نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: