bazarnews

کد خبر: ۶۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
دادگاهی در آمریکا مشاور سابق رئیس‌جمهور این کشور را به ۴۰ ماه حبس محکوم کرد.

قاضی دادگاه ناحیه کلمبیا (واشنگتن دی‌سی) روز پنج‌شنبه «راجر استون» مشاور سابق دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را به دلیل ارتکاب جرائمی همچون دروغگویی به کنگره و ایجاد اخلال در روند رسیدگی به پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا به 40 ماه حبس محکوم کرد.

راجر استون که در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 یکی از اعضای ارشد ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ بوده و یکی از دوستان نزدیک وی نیز محسوب می‌شود، در اواسط ماه اکتبر (اواخر آبان) در تمامی هفت پرونده‌ای که علیه وی در در جریان بود، گناهکار شناخته شد. وی متهم بود که در 5 مورد به کنگره دروغ گفته، یک بار برای تغییر یا جلوگیری از شهادت شاهدان احتمالی تلاش کرده و یک بار هم در روند رسیدگی کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا به پرونده‌ها کارشکنی کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا در اواسط ماه آوریل (اواخر فروردین) گزارش تحقیقات «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده تبانی ادعایی تیم انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 را منتشر کرد، اما کلمات و عبارات متعددی در این گزارش به دلایل مختلف لاک‌گیری شده بود.

رابرت مولر در گزارش خود اعلام کرد که ادعای تبانی تیم انتخاباتی ترامپ با روس‌ها به اثبات نرسیده است؛ با این حال وی عملاً قضاوت در مورد اتهام دیگر وارد شده به ترامپ یعنی اخلال در روند قضائی را به کنگره محول کرده است.

 

تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: