bazarnews

کد خبر: ۶۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
خبرگزاری رویترز، از قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF خبر داد. عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی، به این اتفاق واکنش نشان داد.

گروه بین الملل بازارنیوز:  کارگروه ویژه اقدام مالی امروز جمعه ایران را در فهرست سیاه FATF خود قرار داد.
خبرگزاری رویترز نوشته FATF علی‌رغم این در بخشی از بیانیه‌اش تلاش کرده تا حدی درب‌ها را برای ایران باز نگاه دارد.
در این بخش از بیانیه کارگروه ویژه اقدام مالی که رویترز به آن اشاره کرده آمده است: «کشورها باید قادر باشند اقدامات تقابلی را صرفنظر از هر گونه درخواست از سوی FATF خودشان اجرا کنند.»
خبرگزاری رویترز ساعاتی قبل‌تر به نقل از دو دیپلمات و یک مقام اروپایی از وجود چنین بخشی در بیانیه‌ کارگروه اقدام مالی خبر داده و نوشته بود FATF از کشورها خواهد خواست اقدامات تقابلی را با توجه به مسائل اقتصادی کشورهای خودشان اجرا کنند و بنابراین، آنها از این لحاظ که چه چیزی را اجرا کنند از حق انتخاب برخوردار خواهند بود.
یکی از این دیپلمات‌ها به رویترز گفته بود: «این یک راه حل میانه است و آنها می‌خواهند قضیه را طوری سرهم‌بندی کنند که درها را پیش روی ایرانی‌ها باز بگذارند.»
روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نیز بامداد امروز نوشت تصمیم این نهاد مستقر در پاریس بعد از چراغ سبز کشورهای اروپایی و تصمیم آنها برای پیوستن به کارزار فشار آمریکا علیه ایران صورت گرفته است.

همتی رییس کل بانک مرکزی در واکنش به این اتفاق در پستی اینستاگرامی نوشت:

عملکرد بانک مرکزی در یکسال گذشته این اطمینان خاطر را نزد مردم ایجاد کرده که چنین وقایعی، مشکلی برای تجارت خارجی ایران و ثبات نرخ ارز ایجاد نخواهد کرد.

ایران در لیست سیاه FATF قرار گرفت/همتی: مشکلی برای اقتصاد کشور به وجود نمی آید

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: