bazarnews

کد خبر: ۶۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
تحلیل وضعیت بازار‌ها در هفته گذشته / ۲۰
در هفته گذشته، شاخص بورس از ۴۷۸ هزار واحد عبور کرد، سکه تمام بهار آزادی به ۵ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان رسید و دلار وارد کانال ۱۴ هزار تومانی شد.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: در هفته گذشته شاخص بورس با رشدی 3.62 درصدی به 478 هزار و 754 واحد رسید. به نظر می رسد بازار سرمایه مقابل حجم زیاد نقدینگی وارد شده، نمی تواند مقاومت کند.

 

رشد بازار، مرهون بهبود فعالیت شرکت ها

در این رابطه حبیب حدادی کارشناس بازار با اشاره به روند بازار سرمایه در روزهای گذشته بیان داشت: بازار سرمایه در هفته ‏های اخیر توانسته رشد قابل توجهی را تجربه کند و افزایش شاخص و گذشتن از رقم 472 هزار واحد و ادامۀ روند آن در روزهای جاری، مویدی بر این موضوع است. به یقین، بخش اعظمی از این رشد بازار مرهون بهبود فعالیت شرکت ‏های حاضر در این بازار و افزایش درآمد و سودآوری این شرکت ‏ها است.

 

علت افزایش قیمت سکه چیست؟

در بازار طلا، سکه تمام بهار آزادی با 4.1 رشد به قیمت 5 میلیون و 275 هزار تومان رسید. 

محمد مهدی سماواتی کارشناس بازارهای مالی در این رابطه گفت: علت افزایش قیمت سکه به دو عامل افزایش نرخ ارز و حباب سکه بستگی دارد که در روزهای گذشته شاهد بودیم حباب سکه کاهش محسوسی داشت که به دنبال آن  کاهش چشمگیر قیمت سکه نمایان بود اما در حال حاضر این حباب سکه افزایش یافته است که دلیل آن را می توان  افزایش تقاضا در بازار سکه  و طلا نام  برد.

او اظهار کرد: معمولا در ماه آخر سال شاهد رشد موقتی قیمت در بازار طلا و سکه بوده ایم  و در این ایام تقاضا به شدت افزایش میابد  که سبب افزایش  نرخ  سکه می شود.

 

دلار وارد کانال 14 هزار تومانی شد

شایان ذکر است که در بازار ارز نیز دلار با رشد قیمت مواجه شد و به قیمت 14 هزار و 200 تومان رسید که بیانگر رشد 4.4 درصدی ارزش دلار نسبت به هفته پیشین است. سید کمال سید علی کارشناس اقتصادی، معتقد است با سیاست‌ها و محدودیت‌های در نظر گرفته شده از سوی بانک مرکزی افزایش نرخ ارز در سال آینده ادامه دار و قابل توجه نخواهد بود. همچنین فشار حجم تقاضا در فروردین و اردیبهشت کاهش خواهد یافت.

به گفته سید علی نوسانات تا 10 درصد در بازار ارز روال عادی بوده و نگران کننده نیست و بازار ثبات خود را حفظ کرده‌ است.

 

برچسب ها: دلار ، ارز ، سکه ، طلا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: