bazarnews

کد خبر: ۶۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی گفت: مسافران هوایی که از ایران به ترکیه می‌روند در فرودگاه قبل از چک گذرنامه تحت بررسی‌های پزشکی قرار می‌گیرند و اگر مشکوک به بیماری کرونا باشند از ورود آنها به این کشور ممانعت می‌شود.  

گروه راه و مسکن بازارنیوز: مقصود اسعدی سامانی درباره وضعیت پروازهای ایران و ترکیه با توجه تشویش اذهان عمومی مردم ترکیه نسبت به شیوع ویروس کرونا در ایران اظهار داشت: هنوز کشور ترکیه اقدامی مبنی بر تعلیق پروازها از/به ایران نداشته است.

وی تاکید کرد: البته مسافران هوایی که از ایران به ترکیه می‌روند در فرودگاه قبل از چک گذرنامه تحت بررسی‌های پزشکی قرار می‌گیرند و اگر مشکوک به بیماری کرونا باشند از ورود آنها به این کشور ممانعت می‌شود.     

دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی درباره آخرین تصمیمات برای انجام پروازها از/ به امارات – ایران اظهار داشت: از آخرین وضعیت پروازی بین این دو کشور مطلع نیستم.

وی در پاسخ به این سوال که چه تصمیمی برای فروش تورهای مسافری ویژه نوروز چه در داخل کشور و چه خارجی در نظر گرفته‌اید، اظهار داشت: فعلا تصمیم خاصی گرفته نشده‌است اما به هر حال این موضوع صنعت هوایی و گردشگری را متاثر می‌کند و به طور قطع روی فروش تاثیر می‌گذارد.

اسعدی سامانی با بیان اینکه فروش بلیت‌های نوروزی آغاز شده‌ است،‌ گفت: موارد کنسلی بلیت هواپیما برای ایام نوروز را داشتیم و افرادی درخواست ابطال بلیت خریداری شده خود را دارند. در حال حاضر برنامه پروازی باز است و فروش بلیت برای ایام نوروز انجام می‌شود.

وی درباره استرداد بلیت‌های نوروزی برخی از مسافران گفت: براساس مقررات و دستورالعمل حمایت از حقوق مسافران، نحوه استرداد بلیت هواپیما و میزان کسر از آن مشخص است اما برخی از ایرلاین‌ها نسبت به این مقررات تسهیلاتی را به مسافران و مشتریان خود ارایه می‌کنند. بنابراین حداقل و حداکثر پرداخت جریمه کنسلی بلیت هواپیما در ایرلاین‌های مختلف، متفاوت است.  

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه پروازهای افغانستان فعلا در جریان است و ادامه دارد، اظهار داشت: حساسیتی بر روی پروازهای افغانستان اعمال نشده‌ است.

وی تاکید کرد: تاکنون به جز عراق و کویت هیچ کشوری درخواست تعلیق پروازهای ایران را نداشته‌ است.

اسعدی سامانی درباره انجام پروازهای چین گفت: اگر پروازی به صورت موردی بین ایران و چین انجام می‌شود، باری است و تحت کنترل وزارت بهداشت انجام می‌شود.

ایلنا/

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: خوشبختانه هیچ یک از کروی پروازی ایرلاین‌های ایرانی مبتلا به کرونا نیستند.

ایلنا/

برچسب ها: کرونا ، ترکیه ، ایرانی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: