bazarnews

کد خبر: ۶۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
سازمان فناوری اطلاعات بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، در تاریخ ۳۰/۱۱/۱۳۹۸، مناقصه پنجره واحد مدیریت زمین را برگزار کرد.

گروه راه و مسکن بازارنیوز: سامانه «پنجره واحد مدیریت زمین»، سامانه‌ای برای ضابطه‌مند شدن امور زمین در کشور است که با راه اندازی آن، بسیاری از تخلفات نظیر زمین‌خواری، جعل مجوز‌ها و استعلامات، وقوع تبانی و ارتشاء بین متقاضی و کارشناسان سازمان‌ها و سواستفاده متخلفین به دلیل تعدد سازمان‌های متولی حوزه زمین جلوگیری خواهد شد و استعلامات و مجوز‌ها و همه فرایند‌های مرتبط با امور زمین به صورت الکترونیکی و از طریق درگاه اینترنتی واحد و بصورت متمرکز صورت خواهد گرفت.

طرح این سامانه در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵، توسط ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی طراحی و تصویب شد. هیئت وزیران با تاخیر طولانی مدت، بالاخره در سال ۱۳۹۷، این طرح را در پروژه‌های اولیت‌دار دولت الکترونیک قرار داد و قرار شد سازمان فناوری اطلاعات مناقصه آن را برگزار کند. ردیف ۱۲ از جدول ۲۳ پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیک به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین اختصاص دارد.

پس از گذشت بیش از یکسال از مصوبه هیئت وزیران، در خرداد ماه سال جاری، سازمان فناوری اطلاعات اقدام به برگزاری مناقصه کرد که متاسفانه برنده‌ای نداشت و این طرح با وجود اهمیت بالایی که دارد، خاک می‌خورد.

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در اواخر دی ماه، درگفتگو با خبرنگار بازارنیوز در خصوص علت توقف این طرح اظهار داشت: دو مرحله قبل از شروع به کار این سامانه وجود دارد. مرحله اول این که اجرای این سامانه به سازمان فناوری اطلاعات ابلاغ شود. مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات به دفتر رئیس جمهور ارسال شده، اما تا الان که با شما صحبت می‌کنم توسط آقای روحانی امضا نشده است. مرحله بعد از این که به ما ابلاغ شد و قانونا من موظف شدم که چنین کاری را انجام دهم، باید ردیف بودجه‌ای برای آن مشخص شود و ما بودجه داشته باشیم که چنین کاری را انجام دهیم. این مورد هم هنوز اتفاق نیفتاده است.

ناظمی گفته بود: ما مطالعات داخل سازمانی و همچنین نوشتن درخواست ارائه پیشنهاد (RFP)  را آغاز کردیم که چگونه بتوانیم مناقصه را برگزار کنیم. شناسایی پیمانکاران را انجام دادیم و در صدد انتشار مناقصه هستیم. ولی این که در چه مرحله‌ای هست، بنا بر آن دو مرحله‌ای که گفتم، متوقف مانده و شروع به کار نکرده است.

این درحالی است که وزارت ارتباطات در نامه‌ای مورخ ۱۲/۹/۹۸، نامه قرارگاه ملی مبارزه با فساد اقتصادی در خصوص تسریع در برگزاری مناقصه برای راه اندازی و عملیاتی شدن سامانه پنجره واحد مدیریت زمین را به رئیس سازمان فناوری اطلاعات ارجاع داده بود.
 
پنجره واحد مدیریت زمین؛ مناقصه‌ای که بالاخره برگزار شد

سازمان فناوری اطلاعات بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، در تاریخ ۳۰/۱۱/۱۳۹۸، مناقصه پنجره واحد مدیریت زمین را برگزار کرد.
 
پنجره واحد مدیریت زمین؛ مناقصه‌ای که بالاخره برگزار شد
 
طبق این فراخوان مناقصه، سازمان فناوری اطلاعات مهلت دریافت اسناد فروشندگان خدمات مشاوره طراحی سامانه را ۱۰ اسفند ماه سال جاری قرار داده که باید منتظر باشیم و ببینیم این مناقصه برنده‌ای خواهد داشت یا مانند خرداد ماه بدون برنده، دوباره خاک خواهد خورد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: