bazarnews

کد خبر: ۶۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
نماینده مجلس در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
بند «ه» تبصره ۱ لایحه بودجه سال ۹۹، پیرامون عرضه قیر تهاتری بود که به زعم کارشناسان شائبه رانت و فساد از این طریق بسیار بالاست.

گزوه نفت و انرژی بازارنیوز: سید محمد جواد ابطحی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز، درباره راهکار حل مشکلات مربوط به قیر تهاتری اظهار داشت: دو دستگاه وزارت راه و شهرداری‌ها به صورت عمده و مقدار کمی هم آموزش و پرورش مصرف قیر دارند. میزان نیاز این دستگاه‌ها را محاسبه کنند و به آن‌ها اختصاص دهند، مابقی را در بورس با هر قیمتی که می‌خواهند عرضه کنند.

وی تاکید کرد: پیرامون قیر تهاتری پیشنهاداتی از جمله عرضه قیر در بورس دارم که در زمان بررسی بودجه ارائه خواهم داد تا کمک بیشتر به شفافیت و جلوگیری از رانت شود .
لازم به ذکر است، بند «ه» تبصره ۱ لایحه بودجه سال ۹۹، پیرامون عرضه قیر تهاتری بود که به زعم کارشناسان شائبه رانت و فساد از این طریق بسیار بالاست.

براساس اظهارات سید حمید حسینی عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، یکی از بزرگترین مشکلات عرضه قیر رایگان و تهاتری در پروژه‌های عمرانی و شهرسازی، نگهداری و بهسازی راه‌ها و آسفالت شهرها، انحراف و قاچاق این محصول نفتی به کشور‌های همسایه است. از دیدگاه حسینی، در حالی مصرف قیر در ایران به ۳ میلیون تن رسیده است که کشور پهناوری مانند استرالیا، تنها ۶۰۰ هزار تن قیر مصرف می‌نماید.

علاوه بر این، سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن قیر در ایران به دلایل نامشخصی و بدون اینکه در هیچ یک از پروژه‌های عمرانی به کار گرفته شود، گم می‌شود که نشان دهنده ناکارآمدی روش عرضه قیر در پروژه‌های عمرانی است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: