bazarnews

کد خبر: ۶۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
سرویس اطلاعات و تحقیقات مالی هلند FIOD دو مرد را به اتهام انجام پولشویی با استفاده از ارز‌های دیجیتال دستگیر کرده است. براساس بیانیه‌ی منتشر شده در تاریخ ۱۸ فوریه، این دو مرد در تاریخ ۱۷ فوریه در دو تحقیق جداگانه در زمینه‌ی پولشویی با استفاده از دارایی‌های رمز ارزی دستگیر شده اند.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: سرویس اطلاعات و تحقیقات مالی هلند FIOD دو مرد را به اتهام انجام پولشویی با استفاده از ارز‌های دیجیتال دستگیر کرده است. براساس بیانیه‌ی منتشر شده در تاریخ ۱۸ فوریه، این دو مرد در تاریخ ۱۷ فوریه در دو تحقیق جداگانه در زمینه‌ی پولشویی با استفاده از دارایی‌های رمز ارزی دستگیر شده اند. هردوی این تحقیقات توسط دفتر ملی کلاهبردی‌های جدی، جرایم زیست محیطی و مصادره‌ی دارایی هلند صورت گرفته اند.
یکی از مظنونان مرد ۴۵ ساله‌ای است که به پولشویی ۲/۱ میلیون یورو متهم شده است. وی ظاهرا خرید‌های بزرگی با استفاده از کارت‌های اعتباری رمز ارزی کرده است که مقامات مالیاتی هلند نمی‌توانند این خرید‌ها را بر اساس درآمد او توضیح دهند.

همچنین گفته می‌شود که او ۱۰ هزار یورو به صورت پول نقد برداشت کرده است. برخی از اموال وی از جمله سه کیلو گرم طلا، کارت‌های بدهی و اعتباری با موجودی ۲۶۰ هزار یورو در قالب ارز‌های دیجیتال، یک اتومبیل و کالا‌های لوکس مانند ساعت و جواهرات نیز کشف و ضیط شده اند.

این در حالی است که مظنون دیگر به پولشویی ۱۰۰ هزار یوروی متهم شده است. گفته می‌شود که او از سرویس ترکیب ارز‌های دیجیتال Bestmixer استفاده می‌کرده است، اما مقامات توانستند نشانی پروتکل اینترنت مرتبط با آدرس بیت کوین وی را شناسایی کنند.

همان طور که ماه مه سال ۲۰۱۹ میلادی گزارش شد، مقامات هلند و لوکزامبورگ به همراه پلیس اتحادیه‌ی اروپا (یوروپل) Bestmixer.io را که یکی از سه ترکیب کننده‌ی بزرگ ارز‌های دیجیتال بود، تعطیل کردند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: