bazarnews

کد خبر: ۶۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از ابتلای ۳۴ نفر دیگر در کشور به ویروس کرونا خبر داد و خواستار لغو سفرهای غیرضروری برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شد.

کیانوش جهانپور اظهار کرد: با توجه به نتایج بررسی نمونه‌های آزمایشگاهی از ظهر روز گذشته تا پیش از ظهر امروز ابتلای 34 نفر دیگر در کشور به کووید19 در کشور تأیید شد و تعداد مبتلایان به این بیماری به 95 نفر رسید.

وی افزود: از این مبتلایان جدید، 16 نفر در قم، 9 نفر در تهران، یک نفر در استان فارس، دو نفر در مازندران، دو نفر در گیلان، یک نفر در نیشابور، دو نفر استان البرز و یک نفر در قشم مبتلا به ویروس کووید19 بوده‌اند.

جهانپور ادامه داد: همچنین از بین مبتلایان جدید به کووید19 در کشور، سه نفر دیگر جان خود را از دست دادند و تعداد موارد فوت ناشی از این بیماری در ایران به 15 نفر افزایش یافت.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اکثر مبتلایان به کووید19 در کشور یا ساکن و اهل قم بوده و یا سابقه مسافرت به قم را داشته‌اند و فرد مبتلا به کووید19 در قشم و یا استانهای شمالی کشور، از قم به این شهرستان سفر کرده است و تأکید ما همچنان بر محدودیت در تردد و لغو سفرهای غیرضروری داخل شهری و مراودات به‌ویژه برای گروه‌های پرخطر است.

وی تأکید کرد: در استانهایی که مواردی از ابتلا به کووید19 گزارش شده، لغو و تعویق مراسم جشن و ازدواج تا اطلاع ثانوی مورد تأکید وزارت بهداشت است و قاعدتاً اگر هزینه‌ای از افراد و خانواده‌های زوجین بابت برگزاری این مجالس اخذ شده با توجه به شرایط کنونی کشور باید به آنها بازگردد.

 

تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: