bazarnews

کد خبر: ۶۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
اله‌مراد عفیفی‌پور در گفتگو با خبرنگار "مانا" با بیان اینکه تمام شناور‌های ورودی به بندر پیش از پهلوگیری قرنطینه و کنترل می‌شوند از بازرسی دائم مسئولان بهداشتی از شناور‌ها خبر داد و تصریح کرد: کشتی‌ها تنها با اجازه مسئولان بهداشتی اجازه ورود به بندر و پهلوگیری را می‌یابند.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در بندر شهید رجایی برای مقابله با ویروس "کرونا" اظهار کرد: تمامی پرسنل بندر که در ارتباط با شناور‌ها هستند در رابطه با بیماری کرونای جدید آموزش دیده اند و همچنین تجهیزات حفاظت فردی مناسب در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.
عفیفی پور آموزش و اطلاع رسانی درباره چگونگی حفاظت در برابر بیماری یاد شده را محدود به بخش دولتی ندانست و افزود: پرسنل شرکت‌های بخش خصوصی فعال در بندر شهید رجایی نیز برای مقابله با بیماری کرونا آموزش‌های لازم را دریافت کرده اند.
وی نصب بنر و توزیع بروشور‌های آموزشی را از دیگر اقدامات اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در جهت آمادگی برای مواجهه با بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: هدف ما این است که در بنادر استان به توصیه‌های بهداشتی مسئولان ذی‌ربط عمل شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون با مورد مشکوک یا مبتلا به "کرونا" در بنادر استان مواجه شده اید یا خیر، ضمن تأکید بر اینکه اطلاع رسانی در این خصوص بر عهده مسئولان بهداشت و درمان کشور است، خاطر نشان کرد: به صورت کلی می‌توان اعلام کرد که خوشبختانه تا این لحظه هیچ مورد مشکوک یا مبتلا به ویروس "کرونا"در بنادر استان هرمزگان مشاهده نشده است.
عفیفی پور در رابطه با بنادر مسافری نیز گفت: ورود و خروج مسافر در بنادر مسافرتی استان با حضور تیم‌های بهداشتی صورت می‌گیرد که با تب سنجی مسافران اجازه ورود یا خروج را به آن‌ها می‌دهند.
وی آموزش پرسنل، ضدعفونی کردن مستمر شناور‌های مسافری و سالن مسافری را از دیگر اقدامات اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در جهت مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد.
این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه تردد مسافران در بنادر مسافری استان طی روز‌های اخیر روندی کاهشی را تجربه کرده است، افزود: از مردم عزیز خواهشمندیم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی از انجام سفر‌های غیرضرور خودداری کنند.
برچسب ها: کشتی ، کرونا ، بندر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: