bazarnews

کد خبر: ۶۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
عملکرد سیستم ایمنی بدن نقشی مهمی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری ویروس کرونا دارد. به همین منظور، از سوی پزشکان، مصرف روزانه منابع غذایی حاوی ویتامین C و ویتامین A توصیه شده است. ولی ترکش ویروس کرونا علاوه بر بازار تجهیزات بهداشتی، بازار برخی اقلام توصیه شده را نیز هدف قرار داد.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: ویروس کرونا که امروزه به یک هشدار بهداشتی در دنیا تبدیل شده است، عده ای از جامعه پزشکی را وادار به توصیه های ایمنی کرده است.

در این راستا دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه توصیه هایی به مردم برای مقابله با ویروس کرونا داشت و تصریح کرد:‌ عملکرد سیستم ایمنی بدن نقشی مهمی در پیشگیری از بیماریهای تنفسی از جمله بیماری ویروس کرونا دارد.

 

ویتامین C و ویتامین A مصرف کنید

از سوی پزشکان و فعالان حوزه بهداشت و درمان، مصرف روزانه منابع غذایی حاوی ویتامین C مثل سبزی و سالاد همراه با غذا، میوه های حاوی ویتامین C مثل پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، کیوی و سبزیهای دارای ویتامین C مثل انواع کلم، گل کلم، شلغم، فلفل سبز و فلفل دلمه  و یک عدد پرتقال یا دو عدد نارنگی، هویج و کدوحلوایی و سبزی های سبز تیره مثل اسفناج، برگ چغندر و برگ های تیره رنگ کاهو که از منابع خوب ویتامین A  هستند برای پیشگیری از ابتلا به بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه سه واحد از گروه سبزی ها (بجز سبزی های نشاسته ایی) و حداقل ۲ واحد میوه توصیه می شود.

 

بنابراین ظرف مدت چند روز، مردم کشور، به علت نگرانی از ابتلا به کرونا، وادار به خرید اقلام مذکور شدند. گفتنی است بعد از این اتفاق، ترکش ویروس کرونا علاوه بر بازار تجهیزات بهداشتی، بازار برخی اقلام توصیه شده را نیز هدف قرار داد. به طوری که بازار این کالاها با افزایش قیمت بی سابقه ای همراه شد.

بر اساس قیمت هایی که سازمان مدیریت میادین شهرداری در اواخر دی ماه سال جاری منتشر کرد، یک کیلوگرم پرتقال 3 هزار و 200 تومان، نارنگی 4 هزار و 500 تومان، کاهو 3 هزار و 800 تومان و لیمو شیرین 4 هزار و 950 قیمت گذاری شد. همچنین قیمت لیمو ترش در فصل برداشت آن، بر اساس اظهارات «اسد الله کارگر» رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، در حدود 12 هزار و 500 تومان تعیین قیمت شد.

 

افزایش قیمت نجومی میوه جات و سبزیجات

این در حالیست که مشاهدات میدانی خبرنگار بازارنیوز نشان دهنده افزایش قیمت اقلام فوق در روزهای جاری است.

برخی از کاربران توئیتر نیز با اشاره به این موضوع، نسبت به گرانی اقلام فوق، واکنش نشان دادند.

شسیشسی

 

شسیشسی

 

چندی پیش نیز «علی متبحری» عضو اتحادیه بارفروشان به افزایش قیمت دو برابری زنجبیل و رسیدن قیمت آن به 90 هزار تومان اشاره کرد.

 

لزوم نظارت نهادهای متولی

اگر کالا یا محصولات غذایی حکم دارویی پیدا کند و مصرف آن برای سلامتی مردم حائز اهمیت باشد، بدیهی است که بایستی آن محصول به گونه‌ای نرخ گذاری شود که همه مردم قدرت خرید آن را داشته باشند.

در حقیقت باید نهادهای متولی در این برهه از زمان که مردم نگران سلامت خود هستند و تصور می‌کنند با مصرف این محصولات می‌توانند ایمنی و مقاومت بدنشان را بالا ببرند، کنترل و نظارت جدی و دقیقی را بر بازارهای موادغذایی داشته باشند تا سودجویان و دلالان اجازه کنترل بازار به منظور افزایش سود بیشتر را نداشته باشند؛ بنابراین باید دید در روزهای آتی آیا مسئولان و متولیان امر این بازار را کنترل می کنند یا سرنوشت بازار صیفی‌جات هم مانند بازار تجهیزات بهداشتی و پزشکی متزلزل و تحت کنترل دلالان و سودجویان قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: