bazarnews

کد خبر: ۶۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
دبیرکل سابق اتاق ایران و عراق نوشت:
سید حمید حسینی اظهار داشت: شک ندارم که متاسفانه با توجه به حضور پررنگ چینی ها در استانهای نفتی عراق ، شاهد ابتلای عراقی ها به این ویروس خواهیم بود و پس از آن تقاضا برای ماسک، الکل، انواع شوینده وضد عفونی کننده، مواد غذایی و سایر اقلام به شدت افزایش خواهد یافت و لذا مجبورند که مرزها را باز کنند.
گروه بازرگانی بازارنیوز: سید حمید حسینی، دبیرکل سابق اتاق ایران و عراق، در کانال تلگرامی خود درباره عدم توانایی عراقی‌ها از بستن مرز‌های خود با ایران به دلیل شیوع کرونا، نوشت: از نظر من عراق امکان بستن مرز‌های تجاری با ایران را ندارد و با توجه به فشار‌های وارده بر دولت از طرف گروه‌های مجازی و رسانه‌ها مجبور می‌شود مرز‌ها را باز و بسته کند.

وی افزود: همانطور که به محض توقف صادرات بنزین و گازوئیل به اقلیم کردستان عراق، شاهد افزایش قیمت و صف‌های طولانی در پمپ بنزین بودیم، همین اتفاق برای موادغذایی، اقلام بهداشتی، شوینده‌ها و... خواهد افتاد؛ لذا باید راهکاری ارائه نمود تا مصرف کننده عراقی از بهداشتی بودن وسلامت کالای ایرانی مطمئن شود.

حسینی در پیشنهادی برای اطمینان عراقی‌ها از بهداشت اقلام صادراتی، اظهار داشت: بیشنهاد می‌کنم واحد‌های تولیدی، خصوصا در زمینه مواد غذایی، شیرینی و شکلات، نوشیدنی‌ها، لبنیات و... با انتشار فیلم از مراحل تولید محصول خود به اعتماد سازی کمک کنند وتبلیغات منفی را بی اثر کنند.

دبیر کل سابق اتاق ایران و عراق از احتمال بالای ابتلای عراقی‌ها به ویروس کرونا با توجه به حضور گسترده چینی‌ها در استان‌های نفتی این کشور خبر داد و  اظهار داشت: شک ندارم که متاسفانه با توجه به حضور پررنگ چینی‌ها در استان‌های نفتی عراق، شاهد ابتلای عراقی‌ها به این ویروس خواهیم بود و پس از آن تقاضا برای ماسک، الکل، انواع شوینده وضد عفونی کننده، مواد غذایی و سایر اقلام به شدت افزایش خواهد یافت و لذا مجبورند که مرز‌ها را باز کنند.
وی در پایان پیش بینی کرد با توجه به درگیری‌های اخیر ترکیه و سوریه و جنگ احتمالی بین این کشورها، صادرات ترکیه به عراق کاهش پیدا خواهد کرد.  
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: