bazarnews

کد خبر: ۶۶۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
جعفر قادر با اشاره به اینکه گفته می‌شود قرار است که کمیسیون تلفیق بودجه به جای کل نمایندگان مجلس در صحن علنی، بودجه را به تصویب برساند و این موضوع طبق اصل ۸۵ قانون اساسی قرار است صورت بگیرد، گفت: سناریوهای متعددی در این زمینه وجود دارد که قابل بحث و بررسی است. نمایندگان می توانند 2 یا 3 دوازدهم تصویب کنند و سال بعد بودجه را نهایی کنند.

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اگر مجلس فعلی می خواهد بودجه را به مجلس آینده واگذار کند باید حداقل 4 دوازدهم تصویب شود چرا که تا آن زمان نیاز است نمایندگان جدید مستقر شوند.

وی تاکید کرد: در هر صورت بهترین کار این است که مجلس تشکیل شده و بودجه را در فرصت باقی مانده با 3 شیفت نهایی و تصویب کند. اگر مجلس آینده اصلاحاتی را در بودجه ضروری دانست به آن متمم اضافه کند.

این نماینده ادوار مجلس با تاکید بر اینکه در هر صورت اگر کار بودجه تا پایان سال نهایی نشود، بیان داشت: اگر قرار است اصل 85 قانون اساسی اجرایی شود باید نمایندگان در صحن علنی مجلس حاضر شده و به اصل ۸۵ برای واگذاری بودجه به کمیسیون تلفیق رای بدهند. در غیر این صورت کمیسیون تلفیق نمی‌تواند به نمایندگی از کل نمایندگان این اجازه را به خودش بدهد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: