bazarnews

کد خبر: ۶۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
در کی یف، پایتخت اوکراین، محققان نمونه‌ی دیگری از افرادی را که از سامانه‌های موجود در محل کار خود برای استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال استفاده می‌کنند، شناسایی کرده اند.

گروه بازاردیجیتال بازارنیوز: در کی یف، پایتخت اوکراین، محققان نمونه‌ی دیگری از افرادی را که از سامانه‌های موجود در محل کار خود برای استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال استفاده می‌کنند، شناسایی کرده اند. دادستان کی یف با انتشار پستی در تاریخ ۲۶ فوریه اعلام کرد که متهم، یک کارشناس فناوری اطلاعات است که مدت‌ها در سامانه‌های اطلاعاتی دادگستری ایالتی مشغول به کار بوده است.

به گفته ى. دفتر دادستان، وی به طور غیرقانونی از تجهیزات و سامانه‌های شبکه برای استخراج ارز دیجیتال از طریق بدافزار‌های نصب شده بر روی دستگاه‌ها استفاده می‌کرده است. علاوه بر این، متهم در | ازای دریافت پول، امکان استفاده از کارگزار‌های دفتر را برای اشخاص ثالث فراهم کرده است.

طبق گزارش ها، این سرویس منجر به میزبانی دستگاه‌های سه فروشگاه برخط و منبعی برای علاقه‌مندان به موتورسیکلت‌های کلاس چاپر (Chopper) تا آگوست سال ۲۰۱۸ میلادی شده است.

این متهم که نام او فاش نشده، به اتهام مداخله‌ی غیرقانونی در عملکرد رایانه‌ها و توزیع بدافزارها، ممکن است به شش سال زندان محکوم شود. دفتر دادستانی کی یف اعلام نکرده که او چه مقدار و یا چه نوع ارز دیجیتالی را استخراج می‌کرده است..

پیش از این و در ماه آگوست نیز، سرویس امنیتی اوکراین اپراتور‌های نیروگاه هسته‌ای یوژنوکرائینسک (Yuzhnoukrainsk) را به اتهام استخراج غیرقانونی ارز‌های دیجیتال با استفاده از تأسیسات این نیروگاه دستگیر کرد. حتی، این اولین باری بود که تجهیزات صنعت انرژی هسته‌ای برای استخراج ارز‌های دیجیتال مورد سوء استفاده قرار می‌گرفت. در فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی نیز، چندین مهندس در مرکز هسته‌ای فدرال روسیه به جرم تلاش برای استفاده از یکی از بزرگترین ابررایانه‌های این کشور برای استخراج بیت کوین (BTC) دستگیر شده بودند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: