bazarnews

کد خبر: ۶۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
بازارنیوز بررسی می‌کند؛
تا کنون بیش از ۸۱ هزار نفر به این ویروس آلوده شده اند و مشاغل سرتاسر جهان، حتی با وجود بازگشت کارگران چینی به کار خود، بحران بزرگی را احساس می‌کنند. کافی است به اعداد و ارقام نگاهی بیاندازید تا متوجه بحران مالی ایجاد شده شوید.

گروه بین الملل بازارنیوز: بازارهای جهانی در هفته گذشته به دلیل ترس ناشی از شیوع کرونا، افت را تجربه کرد. به طور میانگین، بازار داو جونز قریب به 14 درصد ریزش داشت و 500 سهام برتر بازارهای نیویورک و نزدک، به طور میانگین 13 درصد افت ارزش داشتند. همچنین ارزش اوراق بهادار خزانه داری ایالات متحده با ریزش مواجه شد و معامله گران برای رهایی هرچه سریع تر از دارایی های پر ریسک شان، اقدام به فروش اوراق خود کردند.

سرمایه گذاران در روزهای گذشته، اوقات سختی را پشت سر گذاشتند. در حالی که به نظر می رسید سیاست های دولت ترامپ، از تب بحران بکاهد، ولی «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» هشدار داد که نگرانی مردم ایالات متحده، می بایست مهار شود، زیرا شیوع این بیماری در آمریکا، قابل توجه نیست.

اما سوالی که در حال حاضر مطرح است، این است: «چه زمانی این ویروس، به طرز قابل توجهی شیوع پیدا خواهد کرد؟»

 

81 هزار نفر

تا کنون بیش از 81 هزار نفر به این ویروس آلوده شده اند و مشاغل سرتاسر جهان، حتی با وجود بازگشت کارگران چینی به کار خود، بحران بزرگی را احساس می کنند. کافی است به اعداد و ارقام نگاهی بیاندازید تا متوجه بحران مالی ایجاد شده شوید.

 

6  هزار میلیارد دلار

بر اساس داده های بازارهای داوجونز، نیویورک و نزدک، بازارهای جهانی از ابتدای روز جمعه 2 اسفند، قریب به 6 هزار میلیارد دلار ضرر و زیان نصیب بازارهای ایالات متحده کرده اند.

 

6 روز

شاخص بازارهای نیویوزک و نزدک، تمام 12 درصد افت شان را فقط در 6 روز تجربه کردند.

 

سال 1933

به گزارش فایننشال تایمز، آخرین باری که بازار نیویورک و نزدک با رکودی جدی مواجه شد، سال 1933 بود که طی 2 روز، 13.3 درصد از ارزش خود را از دست داد.

 

صفر درصد

شرکت خدمات مالی و بانکداری «گلدمن ساکس» پیش بینی می کند شرکت های آمریکایی به دلیل شیوع ویروس کرونا، در سال 2020، هیچگونه رشدی را تجربه نکنند.

۱۰ عدد که نشان دهنده آثار منفی کرونا بر بازار جهانی بورس است

 

229 میلیارد دلار

غول فناوری جهان، شرکت مایکروسافت در هفته گذشته قریب به 229 میلیارد دلار افت ارزش را تجربه کرد.

 

42.24

شاخص VIX که نوسانات بازار را اندازه گیری می کند و به عنوان یک معیار برای سنجش ترس سرمایه گذاران از سرمایه گذاری استفاده می شود، در روز جمعه بعد از ظهر به 42.24 رسید. این میزان، تقریبا سه برابر بالاتر از ابتدای ماه فوریه است و از سال 2011، این عدد به این میزان نرسیده بود.

 

1.14 درصد

بازده اوراق 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در روز جمعه 1.14 درصد سقوط کرد.

 

100 درصد

معامله گران اوراق قرضه اطمینان دارند که بانک مرکزی آمریکا اقداماتی را انجام خواهد داد. آنها به افت 0.25 درصدی نرخ دلار، 100% اطمینان دارند.

 

54 کشور

از روز جمعه، حداقل 54 کشور گزارش موارد مثبت ابتلا به کرونا را اعلام کرده اند که بیشتر موارد در چین است و رده دوم، کره جنوبی قرار دارد.

۱۰ عدد که نشان دهنده آثار منفی کرونا بر بازار جهانی بورس است

 

5 درصد

با وجود ضررهای شدید این هفته، بازارهای نیویورک و نزدک، همچنان اهداف بلندمدت خود را دنبال می کنند. در سال گذشته و در این بازه زمانی، بازارهای مذکور با 5 درصد رشد مواجه شدند.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: