bazarnews

کد خبر: ۶۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
علی درویش‌پور گفت: تنظیم بازار مواد ضدعفونی از سوی فرماندران در شهرستان‌ها رصد شود و برای رفع مشکلات و کمبود‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام شود.

علی درویش‌پور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، امروز در نشست کمیته مدیریت کرونا استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه از جمله تعطیلی مدارس و کاهش ساعت اداری باید هرچه بیشتر در جهت مقابله با این ویروس با اتخاذ تدابیر لازم، اقدام کرد.

وی ادامه داد: اکنون 44 واحد صنعتی در زمینه تولید مواد ضد عفونی در البرز فعالیت دارند که تامین مواد اولیه آنها از جمله الکل با سازمان صمت است.

درویش پور گفت: با نظارت مستمر باید وضعیت متعادلی را در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: تنظیم بازار مواد ضدعفونی از سوی فرماندران در شهرستان‌ها رصد شود و برای رفع مشکلات و کمبودها در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام شود.

معاون عمرانی استاندار البرز گفت: کشفیات قاچاق مواد ضدعفونی باید در اختیار معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی برای توزیع قرار گیرد.

وی افزود: اکنون 15 پایگاه سیار تب سنج در سطح شهرها فعال شده این پایگاه‌ها را باید در ورودی 6 شهرستان‌های البرز نیز در قالب چادرهای امداد و اطلاع@رسانی، فعال کرد.

درویش‌پور تاکید کرد: دورکاری برای کارکنان در صورت امکان از سوی دستگاه‌ها در نظر گرفته شود چرا که استراتژی بهداشت و درمان، کاهش حداکثری حضوردر جامعه و تجمع‌ها است.

وی گفت: تمام امکانات آموزشی و تبلیغی از جمله بیلبوردهای شهری در اختیار آگاهی بخشی جهت پیشگیری از شیوع و اپیدمی ویروس کرونا قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز افزود:  اکنون دنبال مقصر پیدا کردن نباشیم باید با انسجام و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، جهت پیشگیری از شیوع کرونا ویروس اقدامات لازم را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: فعالیت بازارچه‌ها، نمایشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها و تمامی اماکنی که امکان تجمع وجود دارد، باید متوقف شود.

درویش‌پور گفت: بانک‌ها باید با مکانیزمی خاص نسبت به ضد عفونی کردن دستگاه‌های خودپرداز اقدام کنند، همچنین بازارهای میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پمپ بنزین ها و... نیز این امر را به جد اجرایی کنند.

وی افزود: پایانه‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی، محل تردد مراجعه کنندگان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران و معابر و مبلمان شهری و حسینیه‌ها و مساجد نیز به صورت مستمر ضدعفونی شوند.

معاون استاندار البرز گفت: روند خدمات دهی هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و... نیز مورد نظارت جدی قرار گیرد، همچنین ضرورت دارد تمامی باشگاه‌ها و مجموعه های ورزشی از فعالیت خودداری کنند.

وی افزود: بانک‌ها نیز مکلف هستند در این شرایط خاص نیاز واحدهای تولیدی مربوطه به سرمایه در گردش را در اسرع وقت تأمین کنند.

درویش‌پور عنوان کرد: اکنون باید فراتر از وظایف قانونی و بخشنامه‌ها، با آنچه که در توان و ظرفیت داریم برای کنترل شیوع کرونا ویروس وارد میدان شویم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: