bazarnews

کد خبر: ۶۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
معاون رئیس ثبات مالی بانک مرکزی انگلستان هشدار داده است که ظهور اقتصاد رمزارز ممکن است باعث ضعف یا از بین رفتن صدور اعتبار این بانک شود.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: جان کانلیف، معاون رئیس ثبات مالی بانک مرکزی انگلستان هشدار داده است که ظهور اقتصاد رمزارز ممکن است باعث ضعف یا از بین رفتن صدور اعتبار این بانک شود. کانلیف در سخنرانی خود در دانشکده‌ی اقتصاد لندن در ۲۸ فوریه پیش بینی کرد که ادغام رمزارز‌های پایدار در بستر‌های رسانه‌ی اجتماعی می‌تواند منجر به این شود که افراد بیشتر پول خود را که در حال حاضر در بانک‌ها نگه داری می‌کنند، در کیف پول‌های رمزارز پایدار قرار دهند.

وی بیان کرد که در چنین جامعه‌ای و بسته به چگونگی حمایت از رمزارز‌های پایدار با سایر دارایی‌های مالی، ممکن است تأمین اعتبار برای اقتصاد واقعی از طریق سامانه‌ی بانکی ضعیف‌تر شود و یا از بین برود.

نماینده‌ی انگلیس در اتحادیه‌ی اروپا نقش بانک مرکزی انگلستان را تعریف و تضمین می‌کند که پول انگلیس به طور امن و قابل اطمینان کار می‌کند. وی بیان کرد که ارز‌های مجازی سوال‌های بسیار مهمی برای دولت، تنظیم کنندگان و بانک مرکزی انگلیس ایجاد می‌کنند. کانلیف تنظیم کنندگان و بانک‌های مرکزی را دعوت می‌کند تا برای چالش‌های منحصر به فرد مربوط به ظهور زیست بوم رمزارز قبل از اهمیت یافتن سیستماتیک آن، آماده شوند.

رمزارز‌های پایدار ادعا می‌کنند که مزایای بسیاری از جمله کاهش بسیار زیاد هزینه‌های پرداخت به خصوص پرداخت‌های برون مرزی و گنجایش مالی بیشتر از طریق دسترسی آسان‌تر و ارزان‌تر به خدمات پرداخت را ارائه می‌دهند. با این حال کانلیف ادعا می‌کند که تنظیم کنندگان باید برای خطرات مربوط به رمزارز‌های پایدار قبل از اهمیت یافتن سیستماتیک آنها، آماده شوند.

وی بیان می‌کند که هیئت ثبات مالی (FSB) در سال جاری گزارشی را منتشر خواهد کرد که توصیه‌های نظارتی برای رمزارز‌های پایدار را بررسی می‌کند. در اوایل ماه جاری، رئیس FSB بیان کرد که این سازمان برای ارزیابی آسیب پذیری‌های موجود در سامانه‌ی مالی، چارچوب خود را بررسی می‌کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: