bazarnews

کد خبر: ۶۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
همزمان با افزایش قیمت جهانی طلا و قیمت ارز در بازار داخلی، قیمت طلا و سکه نسبت به ابتدای هفته با افزایش همراه شده است.

محمد کشتی آرای در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت‌: درحالی که قیمت نفت در بازار‌های جهانی کاهش یافته قیمت طلای جهانی افزایش پیدا کرده است که علت آنهم، افزایش تقاضا برای خرید طلاست.

وی افزود: همزمان با کاهش قیمت دلار، تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا افزایش یافته و به همین دلیل نیز قیمت جهانی طلا نسبت به دو روز اخیر افزایش داشته است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ضمن اشاره به افزایش قیمت اونس جهانی طلا در روز جاری تا ۱۶۸۲ دلار، گفت:، ولی در حال حاضر هر اونس طلا با کاهش مجدد به ۱۶۶۶ دلار رسیده است.

وی به وضعیت بازار داخلی اشاره و تصریح کرد: از اوایل امروز صبح با توجه به افزایش قیمت جهانی طلا و افزایش قیمت ارز، قیمت طلا و سکه سیر صعودی پیدا کرد و درحالی که روز شنبه به زیر ۶ میلیون تومان کاهش یافته بود بار دیگر وارد کانال ۶ میلیون تومان شد.

کشتی آرای ادامه داد: قیمت سکه طرح جدید صبح امروز تا ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده بود، ولی در حال حاضر و بعد از کمی تعدیل، به ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

این فعال بازار طلا و جواهر همچنین گفت: قیمت سکه طرح قدیم ۵ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۷۹۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۷۰ هزار تومان است.

کشتی آرای، ضمن اشاره به اینکه سطح داد و ستد‌ها کاهش پیدا کرده، ولی قیمت‌ها با توجه به قیمت جهانی طلا و قیمت داخلی ارز سیر صعودی داشته است، افزود:‌قیمت هر مثقال طلای آبشده تا ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده بود، ولی الان به ۲ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز از ۶۱۱ هزار تومان صبح به ۶۰۶ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

 

تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: