bazarnews

کد خبر: ۶۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
بیماری کرونا این روز‌ها پرتکرارترین واژه در رسانه‌ها و بین مردم است و در تمامی محافل ردپایی از این ویروس منحوس دیده می‌شود.  

تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تا پایان سال؛ ممنوعیت سفر به استان‌های درگیر با ویروس کرونا، کمبود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در کشور تیترهایی بود که در روزها زیاد شنیده شد و حاکی از اخباری بود که برای ما ایرانی‌ها نوید روزهای خوشی را نمی‌داد. 

اما در این بین شعار کرونا را شکست می‌دهیم به پیشتازی کادرهای بهداشت و درمان بیمارستان‌ها بارقه امید را در دل هایمان پدیدار کرد، از صاحبخانه‌ها و صاحبان مغازه‌ها خواستیم در این ایام کسادی کسب و کارها به مستاجرهایشان سخت نگیرند، دولت پرداخت اقساط وام‌ها را به تعویق انداخت و اتفاقات خوبی که همه نشان دهنده مهر و محبت ایرانیان نسبت به یکدیگر برای شکست ویروس منحوس کرونا بود. 

در بین تمام این مهربانی ها گلایه‌های برخی معلمان از برخی از مدیران مدارس غیردولتی و مهدکودک‌ها در این آشفته بازاری که ویروس کرونا برای کشور ایجاد کرده است وجود دارد و دلیل آن هم عدم پرداخت حقوق اسفندماه این قشر زحمتکش است، موضوعی که پیش تر رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با آن واکنش نشان داده و گفته بود که مؤسسان مدارس غیردولتی باید حقوق معلمان این مدارس را پرداخت کنند.

با این حال برای رفع نگرانی معلمان دلسوز به سراغ مسئولین آموزش و پرورش استان هرمزگان رفتیم تا ببینیم جریان این موضوع در استان هرمزگان به چه شکل حل خواهد شد. 

رامش فرازم، رئیس اداره توسعه مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی آموزش و پرورش استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: طبق جلسه ویدئو کنفرانسی که با رئیس اداره توسعه مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش داشتیم و طبق بخشنامه‌های ارسالی همه مؤسسین مدارس غیردولتی موظف هستند حقوق معلمین، معاونین و کادر مدارس خود را کما فی السابق و طبق روال قبلی پرداخت نمایند.

وی افزود: چنانچه مؤسسی حقوق معلمین خود را پرداخت نکند قرار شده است لیستشان به وزارت خانه ارسال شود و قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس اداره توسعه مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی آموزش و پرورش استان هرمزگان بیان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه گزارشی در این مورد نداشته‌ایم و مؤسسان مدارس غیردولتی در هرمزگان همکاری‌های لازم را با آموزش و پرورش استان داشته‌اند.

فرزام خاطرنشان کرد: اگر از معلمین کسی شکایتی داشت با توجه به اینکه توصیه می‌شود مراجعه حضوری نداشته باشند می‌توانند موضوع را به روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان اطلاع دهند و قطعا روابط عمومی پاسخگو است و ما هم پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: