bazarnews

کد خبر: ۶۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
مدیر کل راه و شهرسازی تهران به تشریح جزئیات مرحله دوم طرح ملی اقدام مسکن پرداخت.

گروه راه و مسکن بازارنیوز : ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در شرایطی وارد مرحله دوم شد که شیوع کرونا ویروس به نقطه اوج خود رسیده است. حفظ جان شهروندان باید از اولویت های اولیه هر طرح و برنامه ای باشد. یکی  از شاخصه های مهم در طرح اقدام ملی مسکن خدمات غیر حضوری آن است. ثبت نام مرحله دوم اینترنتی و بر اساس جدول زمان بندی خاص در حال انجام است.

رضا نگهبان، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران زمان ثبت نام  متقاضیان مرحله دوم ثبت نام استان تهران را شنبه 24 اسفند ماه 98 از ساعت 10 صبح اعلام کرد.

نگهبان در پاسخ به این پرسش که آیا اجتماع در کافی نت برای ثبت نام در شرایط فعلی با توجه به توصیه به قرنطینه خانگی و شیوع کرونا، مشکل ساز نیست، گفت: ثبت نام در مرحله دوم اقدام ملی مسکن نیازی به حضور در کافی نت و سرعت بالای اینترنت ندارد. این ثبت نام با موبایل و کامپیوتر خانگی نیز امکان پذیر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح اقدام ملی می‌توانند یا از طریق سامانه tem.mrud.ir ثبت نام نمایند و یا با ارسال کد ملی خود به سرشماره پیامکی۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ثبت نام اولیه نمایند.

 لازم به ذکر است که پس از رفع مشکل کرونا، برای ثبت نام در سامانه اقدام ملی از طریق کد ملی و شماره تلفنی که از آن پیامک ارسال شده است، با ورود به سامانه ، ثبت نام خود را تکمیل می نمایند. لذا لزومی به خروج از منزل و مراجعه به کافی نتها برای ثبت نام وجود ندارد.

وی افزود: برخی برای سرعت بیشتر در امر ثبت نام به کافی نت مراجعه می کنند، متقاضیان هراسی برای ثبت نام نداشته باشند، چراکه ظرفیت مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن تهران نامحدود است و به دلیل کرونا از حضور در اجتماعات بپرهیزند.

وی افزود: پس از اتمام ثبت نام و پایان پالایش متقاضیان بر اساس شرایط استفاده از طرح، متقاضیان نهایی به لحاظ شاخص هایی همچون تعداد افراد تحت تکفل، سن سرپرست خانوار، مدت زمان ازدواج و .... الویت بندی و انتخاب خواهند شد.

نگهبان همچنین گفت: افرادی که در مرحله اول ثبت نام کرده اند و به عنوان متقاضی اولیه پیامک احراز شرایط دریافت کرده اند چنانچه در بازه زمانی اعلام شده انصراف خود را در سامانه ثبت کرده باشند، می توانند در این مرحله ثبت نام کنند.

به گفته وی؛ متقاضیانی که نسبت به عدم احراز شرایطشان در مرحله اول ثبت نام اعتراض کرده اند، چنانچه حائز شرایط تشخیص داده شوند نیازی به ثبت نام مجدد نداشته و در فرآیند قبلی ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن قرار می گیرند.

نگهبان همچنین گفت: زمان بررسی اعتراضات هنوز از سوی معاونت مسکن وزارت متبوع اعلام نشده است و بلافاصله پس از اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به این امر اهتمام خواهد ورزید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: