bazarnews

کد خبر: ۶۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
استاندار گلستان:
استاندار گلستان با بیان این که ادر درمان، پزشکان، مدیران کل و غیره در ایام عید تعطیل نیستند، گفت: ۳۰۰ هزار ماسک از چین به گرگان می آید.

هادی حق شناس شامگاه پنجشنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهارکرد: ۱۴ هزار پرسنل بیمارستان، پزشک، پرستار و کادر درمان در استان گلستان وجود دارد که شبانه روز تلاش می کنند تا بتوانند  کرونا را شکست دهند.

وی با اشاره به شیوع کرونا در گلستان، افزود: در دنیایی زندگی می کنیم که زندگی دیگران هم به ما مرتبط است و اگر فقط یک درصد از مردم به جامعه مسائل بهداشتی را رعایت نکنند زحمات ۹۹ درصد دیگر را به هدر می دهند.

حق شناس گفت: روزهای شنبه دو هفته گذشته اوج مراجعه به بیمارستان های گلستان بوده لذا از همه مردم می خواهیم که فردا به تفرجگاه ها مراجعه نکنند.

وی بیان کرد: بیش از هزار نفر هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند و در مجموع با تخت های بخش خصوصی حدود سه هزار تخت بیمارستانی در گلستان وجود دارد.

حق شناس با بیان اینکه امکانات بیمارستانی ما محدود است، ادامه داد: هم اکنون در بیمارستان صیاد شیرازی و پنجم آذر گرگان تخت به تعداد انگشتان دست موجود است که اگر مردم رعایت نکنند مهمان پزشکان و پرستاران خسته ما خواهند بود.

استاندار گلستان از راه اندازی ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی در استان خبرداد و بیان کرد: فعالیت همه مهمانسراها، واحدهای پذیرایی، مدارس، دانشگاه ها و غیره ممنوع شده و اگر انقطاعی در زنجیره بیماری لازم است باید از خود مردم شروع شود.

فعالیت اصناف در هفته آینده محدود نمی شود

وی افزود: در هفته جاری فعالیت اصناف با هماهنگی صمت و اصناف محدود شد و آنها بسیار رعایت کردند اما در هفته جاری در اختیار آنها است و ضرورت دارد که مردم و صنوف رعایت کنند.

حق شناس اضافه کرد: هفته پیش آن را مجبور کردیم که فعالیت خود را محدود کنند اما اکنون از آنها می خواهیم که از ۹ صبح تا هشت عصر فعالیت خود را به اتمام برسانند.

وی بیان کرد: امن ترین جا برای مردم خانه است و اگر قرار است که از پیک بیماری عبور کنیم باید چند روز رعایت کنیم.

استاندار گلستان عنوان کرد که کادر درمان، پزشکان، مدیران کل و غیره در ایام عید تعطیل نیستند و علاوه بر داروخانه های شبانه روزی، ۵۰ درصد سایر داروخانه ها هم در عید فعالیت خواهند کرد.

وی همچنین گفت که نامه ای از سرکنسول کوانگ ژو مبنی بر ارسال ۳۰۰ هزار ماسک به گلستان به دلیل خواهرخواندگی این شهر با گرگان رسیده است.

حق شناس تصریح کرد: در ایام عید ورودی و خروجی شهرها کنترل شده و اگر ببینیم که کسی مبتلا است ۱۴ روز قرنطینه خواهد شد.

 

مهر

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: