bazarnews

کد خبر: ۶۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
نخست‌وزیر انگلیس در نشستی اعلام کرد احتمالا ده هزار نفر در انگلیس به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و یکی از مقامات بهداشتی این کشور نیز پیش‌بینی کرد ۸۰درصد انگلیسی‌های به این بیماری مبتلا شوند.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگیس عصر پنجشنبه در نشست خبری مشترک با مقامات بهداشتی این کشور گفت احتمالاً چیزی حدود ۱۰ هزار مبتلا به بیماری «کووید-۱۹» در انگیس وجود دارد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، جانسون در این نشست تأکید کرد مبارزه با این بیماری که «بدترین بحران در زمینه سلامت برای یک نسل» خواهد بود می‌تواند «موجب اختلال گسترده» در زندگی روزمره مردم انگلیس به‌مدت چند ماه شود».

او هشدار داد: «این [ویروس] انتشار بیشتری خواهد داشت. خانواده‌های بسیار بیشتری عزیزان خود را پیش از آن که زمان [طبیعی مرگشان] فرا برسد از دست خواهند داد».

جانسون اعلام کرد با اضافه شدن ۲ فرد دیگر به قربانیان ویروس کرونا در انگلیس، شمار قربانیان در این کشور به ۱۰ نفر رسیده است.

او با رد مقایسه‌های انجام شده میان ویروس کرونا و آنفلوانزای فصلی گفت: «چنین چیزی درست نیست. به دلیل فقدان [سیستم] ایمنی به‌قدر کافی [قوی برای مواجهه با این ویروس]، این بیماری خطرناک‌تر است» و سالمندان بیش از همه در معرض خطر قرار دارند. باید به همه خانواده‌ها گفته شود خود را اگر احساس مریضی کردند خود را قرنطینه کنند و مردم باید در میان خویشاوندان و همسایگان خود مراقب سالمندان باشند.

جانسون در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که در انگلیس مدارس دایر بوده و تجمعاتی همچون مسابقات ورزشی و کنسرت‌ها همچنان برگزار می‌شوند. این در حالی است که تجمعات بالای ۵۰۰ نفر در اسکاتلند لغو و مدارس جمهوری ایرلند نیز تعطیل شده‌اند.

«کریس وایتی» از مقامات وزارت بهداشت انگلیس در این نشست گفت، در بدترین حالت حدود ۸۰ درصد از مردم انگلیس به این بیماری مبتلا می‌شوند و میزان مرگ‌ومیر در میان مبتلایان حدود ۱ درصد خواهد بود؛ به این معنی که بیش از ۵۰۰ هزار نفر در این کشور در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست خواهند داد.

منتقدان دولت جانسون می‌گویند اقدامات او بسیار دیر و با شدت پایینی انجام شده‌اند. در این میان، «جرمی هانت» از وزرای دولت پیشین انگلیس گفت، دیگر دولت‌ها از مدت‌ها پیش مدارس را تعطیل کرده‌اند و بسیار زودتر از انگلیس اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

«پل هانتر» استاد دانشگاه «ایست آنگلیا» گفت: «امید ندارم که این اقدامات تأثیر به سزایی داشته باشند. واقعاً هیچ کدام از آن‌ها بر انتقال بیماری در انگلیس تأثیری ندارد».

«جان اشتون» از مقامات سابق بهداشت و درمان انگلیس نیز اقدامات دولت را فاقد منطق مشخص دانسته و گفت تدابیر غیرمستقیم اعمال شده با اقداماتی که باید انجام شوند فاصله زیادی دارند. 

دو هفته پیش زمانی که مقامات انگلیسی درخواست تشکیل جلسه اضطراری دولت موسوم به «کبرا» را دادند، جانسون آن را تا بعد از تعطیلات آخر هفته به تعویق انداخت. وی بعد از بازگشت از تعطیلات اعلام کرد نامزدش باردار است و قرار است صاحب فرزند شوند.

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در کل جهان به ۱۳۴ هزار و ۴۶۷ نفر رسیده و ۴ هزار و ۹۷۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین تا کنون از میزان کل مبتلایان به ویروس کرونا، ۶۸ هزار و ۹۰۰ نفر نیز بهبودی خود را بدست آورده‌اند.

 

فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: